Jeg tænkte jeg ville lave en bygge /ny heli / ´andet end mudderkast´- tråd, her i den kolde tid, hvor alt synes at være gået død :)
Håber det kan inspirere andre til lign. eller måske bare andre beamfreaks/helikopter-nørder til at dele deres billeder af deres maskiner.
--------------------------------------------------------------------------
Jeg havde egentligt ikke regnet med at skulle have en ny helikopter i år, men da flere personlige ting (heldigvis) er faldet på plads, og jeg har fået solgt lidt ud i heli-flokken, er der kommet lidt mere luft i budgettet, derfor følte jeg at jeg måtte have mig lidt nyt udstyr, - det er en ringe trøst, men det hjælper alligevel at forkæle sig selv lidt :D
Jeg har lige siden jeg fik min logo600, været helt vild med 600 størrelsen, og især den lette udgave af slagsen. Derfor kiggede jeg efter en let, billig, men også god 600str, som jeg kunne træne nye manøvre med, og også flyve tæt på jorden med.
Efter at have læst om flere herinde rose beam600, -talt en del med benjamin mejnertz, valgte jeg at trykke på bestil knappen, og fik et kit hjem.
Jeg havde alle dele liggende fra gamle ´skrællede´ helikoptere, så udgifterne kunne holdes nede. - dejligt :)
Jeg kan huske benjamin fortalte om dengang han byggede sin første beam600, der var han imponeret over hvor let den var at samle, og over hvor få dele der egentligt var. - Jeg må indrømme, at jeg tænkte, ´den har vel det samme antal som andre´ ? - men ja, jeg måtte erfare det samme. - bygningen gik som en leg, og der var meget få dele at skrue sammen. - jeg var positivt overrasket, og jeg håber det er en fordel når den skal i jorden :D
af setup har jeg valgt :
Scorpion HK3 4035-500kv, sammen med en Scorpion 130A opto ESC.
Jeg kører med 12S setup, med 2stk 6S 3000mah i serie. -Koblet på flyve akkuerne, har jeg sat en Gryphon Quasar HV bec på, som levere strøm til al elektronikken.
Servoerne er DS610 på swash, og DS650 på halen.
Bladene er Gryphon 615 FBL, og 95mm Edge på halen.
FBL gyro blev en AR7200BX med sattelit.
Esc´en er lidt stor til den, og min lednings-føring gjorde, at jeg gjorde det endnu mere besværligt for mig selv, så derfor valgte jeg at sætte den i bunden af helikopteren. - Smart tænkt i forhold til ventilation, men nok ikke så smart når den skal i jorden. - nå, det må tiden vise :D
Flyvevægten endte på 3600gram, og det er lettere end min plastik logo600. - Logo´en er lettere uden flyve akkuer, men fuldt flyveklar er beam´en lettest, så jeg var spændt på hvordan den ville opføre sig i luften..
En frostklar dag, blev dens første tur, og alt gik som det skulle, - beastx´en skulle have de sædvanlige tuninger før den spillede, men da den først var indstillet fløj helikopteren også perfekt. - jeg var vildt imponeret over hvor let den føles i luften. - den er meget tæt på min logo.. - vil sågar vove den påstand, at der ikke er nogen forskel :eek:
Remmen drillede lidt, man kunne høre den slog på i bommen, - men når helikopteren kommer fra 22C* varme, og ud i -4c*, skal tingene jo ændre sig. Men den blev stammet op, og mislyden var væk. :)
Jeg har endnu ikke nået at måle omdr, men jeg har valgt at flyve med lave omdr i Idle1, og der er den super fed at flyve. - alt virker så vel-tilpasset, og helikopteren vælter super-smooth rundt i luften. - det er helt sikkert i de lave omdr den skal flyve mest :D
Idle 2, har jeg 90% gas, og vil tro den kører ca 2100-2200omdr.. Det virker også meget harmonisk, og passende til min flyvestil.
Det næste jeg skal have prøvet på den, er en Scorpion HK3 4035-560kv motor, den bruger jeg i min logo600, og den trækker en smule bedre. ( er opgivet til 700watt mere ) dog er min nuværende motor rigelig kraftig til den..
Flyvetiden er 4.5-5 minutter, lidt afhængig af hvordan jeg flyver, men har jeg fløjet i idle 2, og fløjet 3d det meste af tiden, passer 4.5min fint.
Jeg er helt sikker på at jeg bliver rigtig glad for min Beam600, og den vil helt sikkert blive min foretrukne helikopter når jeg en sjælden gang skal ud og flyve.
Dels fordi den flyver pi**e godt, - den passer perfekt i bagagerummet, og så er den billig i dele, så jeg kan med god samvittighed banke den i jorden, når jeg skal prøve noget nyt, eller bare vise mig, og lave noget dumt tæt på jorden :D
Hér er et par billeder fra en flyvetur sammen med en klubkammerat inden sneen kom og angreb os. :)
Han stod og frøs med kameraet, og jeg stod med klaprende tænder, stive fingre og prøve at flyve bare lidt normalt