Med al mulig risiko for at blive hængt, druknet, skudt, brændt og hvad ved jeg, vover jeg at stille spørgsmålstegn ved bladets berettigelse i disse elektroniske tider...
Jeg har fløjet modelfly i snart 30 år og dermed modtaget et utal af Modelflyvenyt, men mener at tiden er løbet fra bladet.
Da jeg startede var der en "købes/sælges" rubrik i bladet. Den blev på et tidspunkt udkonkurreret af DBA og nettet. Annoncerne i Modelflyvenyt var jo heller ikke daggamle.
Der kunne gå 2 måneder fra noget blev sat til salg inden bladet udkom.
Reklamerne i dagens blad er heller ikke specielt aktuelle. Ofte kan man finde den samme vare annonceret på nettet til en lavere pris end ved bladets udgivelse.
Dertil kommer at der på nettet ofte findes nyere, mere avancerede udgaver end det der bliver annonceret for i bladet.
Artiklerne i bladet virker på mig som om de er resultatet af at "vi skal have noget stof".
Diverse artikler om "din, min og vores model" kan som oftest findes på nettet og det samme gælder "nye produkter". Indrømmet, artiklerne på nettet er ikke altid på dansk.
Det er min holdning at det skal være muligt for medlemmer af Modelflyvning Danmark at få et abonnement med eller uden Modelflyvenyt.
Jeg kan læse i seneste nummer, at et abonnement på Modelflyvenyt koster Kr. 390,-. Det beløb ville jeg personligt gerne kunne spare, da informationen på nettet er gratis.
Med dette siger jeg ikke at Modelflyvenyt skal nedlægges, men jeg mener at medlemmerne skal have mulighed for at fravælge bladet og dermed betale et reduceret kontingent.
De medlemmer der fortsat ønsker at modtage bladet skal selvfølgelig have den mulighed.
Da jeg er helt klar over at dette er et kontroversielt indlæg vil jeg gerne bede om en sober og seriøs tone i alle indlæg.