Alle danske modelpiloters forum

timdk
Emnestarter
Kontakt:

Amager Fælled / København modelflyve klub

22 maj 2014 12:10

Der er masive problemer ude på amager fælled / københavns modelflyve klub, trafikstyrelsen har været der ude til formiddag for at godkende nogle drone piloter og INGEN af dem kunne styre deres drone. Så jer som flyver der ude pas på og være vildt forsigtig :eek:

Andreas
Geografisk sted: På en stol
Kontakt:

Efter hvad jeg ved, er

22 maj 2014 12:40

Efter hvad jeg ved, er og ønsker ingen af dem at medlem af klubberne:(
Hilsen
Andreas ✈

TommyF
Kontakt:

Ja, så en i går

22 maj 2014 12:49

Ja, så en i går der crashede stellet, om han skulle eller er i klub sagde han ikke, det var til professionelt brug sagde han...

Brugeravatar
MrFox
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Der er masive problemer ude

22 maj 2014 13:11

Der er masive problemer ude på amager fælled / københavns modelflyve klub, trafikstyrelsen har været der ude til formiddag for at godkende nogle drone piloter og INGEN af dem kunne styre deres drone. Så jer som flyver der ude pas på og være vildt forsigtig :eek:

At trafikstyrelsen bruger vores plads til at godkende drone piloter, som sikkert har ansøgt om en tilladelse, har jo intet med den almindelige flyvning at gøre.

Så nej der er ikke problemer på vores flyveplads, og da slet ikke massive problemer.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser

RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK

The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.

timdk
Emnestarter
Kontakt:

Det lyder som om det

22 maj 2014 13:14

Det lyder som om det er mig.. jeg havde en s800 evo med

timdk
Emnestarter
Kontakt:

Det er en offentlig modelflyve

22 maj 2014 13:20

Det er en offentlig modelflyve plads, så alle må være der :)

TS bruger pladsen til at lave flyve prøver på, fordi stedet er lovligt at bruge til det fomål

Men at der er forstyrelser i luften som gør at man ikke kan styre en multikopter, og måske også andre som flyver på 2.4ghz er et stort problem.
Der er jo ingen som har lyst til at styrte ned med deres flyver

En af de gamle rødder fortalte at dr byen før hen havde sendt støj ud i hele området at alle havde flyve problemer.

Så vær forsigtig når man flyver der ude :)

At trafikstyrelsen bruger vores plads til at godkende drone piloter, som sikkert har ansøgt om en tilladelse, har jo intet med den almindelige flyvning at gøre.

Så nej der er ikke problemer på vores flyveplads, og da slet ikke massive problemer.

Brugeravatar
MrFox
Kontakt:

Det er noget være vrøvl

22 maj 2014 13:34

Det er noget være vrøvl DR sender ikke støj ud, så hvis man crashtester sin flyver står det helt for egen regning.

Ja ja jeg ved godt hvem der siger at DR sender støj ud, men den støj rammer kun hans maskine :D

Jo alle kan flyve på fælleden, men betræder i vores flyveplads skal der betales kontingent. Vi betaler for at græsset bliver slået og vi skal se til at der bliver fløjet i overens med flyvepladsreglerne.

Nu regner jeg da heller ikke med at man bare bruger vores flyveplads uden at man melder sig ind i en af klubberne, medmindre man bare er på gæstebesøg.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser

RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK

The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,

Brugeravatar
MrFox
Kontakt:

Hov må lige rette mig

22 maj 2014 13:44

Hov må lige rette mig selv, alle som flyver med 2.4 på vores plads kan blive ramt af støj, dette kan man dog forhindre da vi har et medlemskort som har en speciel blæk der forhindre radiostøj :D

Dem der flyver på andre frekvenser kan vi desværre ikke hjælpe :D:D
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser

RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK

timdk
Emnestarter
Kontakt:

Det forkert ! Når man ikke

22 maj 2014 13:49

Det forkert !

Når man ikke kan styre sit fly / copter... altså alt hvad man gør med sin fjernbetjering virker ikke som det skal. Jeg havde det selv sådan at når jeg ville flyve frem af, så skete der nada, den fløj måske lidt skåt til siden eller noget.. jeg havde ikke kontrol over. da jeg så tog ud et andet sted, så var der ingen problemer.

de 3 trafikstyrselen har godkendt i dag, de startet på fælleden og ingen af dem kunne styre deres copter og de tog flugten til greve hvor de kunne flyve

Brugeravatar
MrFox
Kontakt:

det var da sjovt, jeg

22 maj 2014 13:55

det var da sjovt, jeg var ude og flyve i går og ingen problemer overhoved, jeg flyver med 2.4.

Hvis der er problemer så er det noget, som er kommet i dag.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser

RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK