Alle danske modelpiloters forum

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

PropelLars
Emnestarter
Kontakt:

Modelflyveudstilling i Riskov 2009 + Fly-Off?

14 jan 2009 11:25

Modelflyverne Århus inviterer til Modelflyveudstilling / Pilotmøde i Risskov Søndag den 1. marts 2009. Kl 10 til 15
Adresse: Strandskolen, Nellikevej 1, 8240 Risskov
Dørene åbner kl 7, hvorfra der kan opstilles modeller.

Foreløbig plan:

Udstilling
Igen vil vi gerne officielt bede jer alle om at tage modeller med. Vi vil gerne have mange modeller i udstillingen, og vi opfordrer jer til at kommer med de store/små/fine/specielle eller på anden måde repræsentative modeller som I har.

Forholdene er som de plejer, dvs. de fleste modeller stilles på borde i udstillingen. Til dem af jer der gerne vil have sine modeller mere beskyttede, har vi muligheden for at hænge enkelte modeller op i snore fra loftet, og iøvrigt kan vi lave en niche på scenen hvor modellerne ikke umiddelbart kan røres. Vi laver Nix Pille skilte. Hvis vi får det lykkelige problem at der kommer for mange modeller til at de kan være i salen, kan vi fx lave en lang udstilling ude i gangen, hvor modellerne lines op på gulvet langs væggen.

Jeg vil meget gerne have en løs tilbagemelding fra jer (her i tråden) hvad I kommer med af det store grej, så vi ikke skal flytte for meget rundt på modellerne efterhånden som I ankommer.

Husk hver i sær at skrive et "Navneskilt" der beskriver modellen, så alle interesserede kan se hvad I udstiller!

Forløbigt tilmeldte udstillings modeller (NB: Der kommer altid MANGE flere modeller end de tilmeldte)
Fieseler Storch (spænd 1,65m)
Beaver (spænd 1,75m)
Spitfire
Eurofighter Swiss Airforce – turbine
JAS39 Gripen - turbine
Piper arrow med i dansk bemaling.
Duo Discus 1:3 på 6,7 mtr (eller tilsvarende)
Swisstrainer slæbefly (spænd 3,3 m)
Bell 222 (ø150cm)
CAP 232
HC3000 3D model (Sp. 210 cm )
Giles-202 (sp 165 cm)
Mustang p51 fra great planes (sp 140)
Mini krobra
Corona heli
Lama v4

Skala-udstilling
I hal 2 laver vi igen i år en skala udstilling, til skala-gruppens modeller og andre piloters flotte skala modeller.

Brugtbørs
Som altid laver vi brugtbørs. Den ligger som altid i hal 3. Men hvis man har lyst, kan man evt. opstille sine brugte sager i gangen hen mod den lille hal. Herved bliver udstilling og brugtbørs mere sammenhængende, hvilket bør kommer alle til gode. Nogle år er der folk der har ment det været for koldt at være i gangen, hvilket er risikoen. Men så kan man flytte handlen ind i hallen igen.
Husk at skrive dit mobilnummer på dit salgs-skilt, så køberne kan få fat i dig for at handle, mens du er væk

Happenings
For at lave lidt trækplaster, opstarter vi i ny og næ en motor i gården. Hvis I har andre indslag som kunne samle folk, må i hjertens gerne tage det med. Fx, noget stort og voldsomt motorgrej, eller en micro cox-motor, eller noget el-grej der sparker r**. Eller nogle af de søde små pico-Oz helier, eller noget smart mekanik der kan imponere :)

Vi stiller TV og video (VHS og DVD) op til fri afbenyttelse, så hvis I har nogle se-værdige videoer af fly, giver det jo også en god stemning.

Foreløbige Events:
Opstart af turbine i JAS39 Gripen - TeamTherkelsen
Opstart af turbine i Eurofighter Swiss Airforce – Henrik Christiansen

Forhandlere
Som sædvanligt er der nogle forhandlerstande - dels i den store sal sammen med Café'en, og i den lille sal sammen med Skala-modellerne.
Alle danske rc-fly og heli forhandlere (fra rc-unionens forhandler-link) får en chance for at udstille, og jeg har rundsendt en mail til disse. Hvis du er fly/heli-forhandler, og ikke har fået mail, men gerne vil udstille, så send mig en mail på PropelLars(schnabel)get2net(prik)dk og hør om vilkårene. Det er først til mølle princippet, og der kan være ca. 4-5 i den store sal, samt nogle stykke i gangen og i den lille sal. Vi har pt. ikke noget øvre loft på det antal forhandlere vi kan huse; sidste år var der 7 forhandlere.

Her i tråden opdaterer jeg løbende hvilke forhandlere der er tilmeldt, så man kan tænke over om de måske skal tage noget specielt med til dagen, som man gerne vil kikke på, eller har købt via deres hjemmesider.

Tilmeldte forhandlere
Hobby-world.dk
El-fly.dk
Dantech-hobby.dk
HLIHobby.dk (tidl. Leif-O-Hobby.dk)

Program-Planche
Vi laver et program i form af en planche med klokkeslæt, så publikum (=os selv) får mulighed for at planlægge dagen lidt, uden at gå glip af noget. Vi udfylder den forlods med de aktiviteter som vi kender til, og så kan I selv gå og skrive jer på, efterhånden som I bliver trængende.

Jeg håber Planchen vil blive flittigt brugt, og at I også skriver de små ting på, selvom I måske ikke synes det er "så meget" igen. Hvis I synes det er for omstændigt, og ikke vil have at det I laver skal blæses op, så er der ingen skrive-tvang. Det vigtigste er trods alt at der sker noget spændende gennem dagen - planlagt eller ej.
Allerede nu vil jeg gerne at I melder ind med hvad I har som kan snurre/larme/interessere/imponere??

Det er stadigvæk gratis at besøge udstillingen, incl. "brugtbørsen" etc. Der er normalt mellem 500 og 1000 besøgende på dagen.

Vel mødt!!

Der er mulighed for efterfølgende Fly-off-møde på MFA's bane på Djursland. Det ligger 30 minutter fra udstillingen, på Rævebrovej 8960 Vester Alling (se her "flyvepladsen")
Kravet er medlemskab af RC-unionen.

Lars Rasmussen, Slowbuilder;

Lars Therkelsen
Kontakt:

Hej Lars Kommer med Gripen og

14 jan 2009 15:41

Hej Lars

Kommer med Gripen og fuel.

TeamTherkelsen:)

PropelLars
Emnestarter
Kontakt:

Hej Lars Fedt :D

15 jan 2009 09:09

Hej Lars
Fedt :D

Brugeravatar
Kh@n
Kontakt:

Hej Lars, Jeg vil gerne komme

15 jan 2009 15:26

Hej Lars,

Jeg vil gerne komme med min Spitfire. Hvis I har brug for hjælp siger du bare til:).

Mvh Henrik
Mvh HC

PropelLars
Emnestarter
Kontakt:

Hej Henrik Det er ok

15 jan 2009 15:33

Hej Henrik
Det er ok med dit Spitfire, hvis du også tager din Jetjawer med ;):D
Tak for tilbudet om hjælp, det kan være vi holder dig op på det

Brugeravatar
Kh@n
Kontakt:

Hehe ok, Hey hvad, har

15 jan 2009 15:50

Hehe ok,

Hey hvad, har du noget mod min spit:D?

Just kidding, jeg kan godt tage ESén med:).

Mvh Henrik
Mvh HC

PropelLars
Emnestarter
Kontakt:

Du vælger bare selv hvad

15 jan 2009 18:19

Du vælger bare selv hvad du vil have med :) og helst begge to, hvis de kan være i bilen ;)
Tager du grej med så du kan starte turbinen?

Lars Therkelsen
Kontakt:

Vi tager også en Fieseler

15 jan 2009 22:32

Vi tager også en Fieseler Storch sp ca.1,65m + en Beaver med sp ca.1,75m

Brugeravatar
Kh@n
Kontakt:

Hej Lars, Ja det gør jeg

15 jan 2009 23:07

Hej Lars,