bruel skrev:Ikke enig med 'bedre i enhver henseende', Mikael. Ca. 50% kapacitet-udnyttelse er ikke imponerende i min bog! "Kræver" vel også dyre (WV, wide voltage) servoer a la KST og MKS - D47/D60 fx på 1S??? Kræver (måske) telemetri (som igen drikker juice). KISS my a..
'Bedre i enhver henseende' er selvfølgeligt subjektivt.
50% kapacitetsudnyttelse ... æh hvor kom den lige fra?? Jeg mener fint man kan gå en del længere måske 75% og så har man stadig margin. Ved lipo dropper spændingen først på de sidste 20% (afhængigt af fabrikat, generation mv..)
Jeg er heller ikke sikker på din wv wide voltage servo påstand. Hvis det ikke er det billigste kina skrammel burde der kunne bruges spænding ned mod 3-3,3v. Og hvem bruger dog skrammel i blot en nogenlunde DLG.
Jeg har selv brugt booster en kort periode. En simpel let og billig forsikring men det udviklede for meget varme til mit strømsultne grej og det var bare endnu mere kapacit der gik til gråspurvene.
Via telemetri kan jeg aflæse spænding løbende samt minimum. Jeg tjekker begge mellem hver flyvning og så længe jeg er over 3,7v på begge er jeg ikke det mindste bekymret. Burde måske have en audio alarm på men flyver sjældent længere en 45 min. ad gangen da det bliver kedeligt.
Mikael Christensen (SMSK - Formand).
Rigtige mænd laver ikke Range-check.