Alle danske modelpiloters forum

tindsor
Emnestarter
Kontakt:

Longshot 4, Topsky 3.0 eller hvad?

08 sep 2016 22:59

Hejsa,

Jeg har længe gået og luret på at købe en dlg og nu skal det være.
Men så kommer spørgsmålet så hvilken en det skal være?
Jeg vil helst ikke give mere end 2-3.000 for modellen så det begrænser jo udvalget lidt.

Dem jeg har læst mest om på nettet er Longshot 4 og Topsky 3.0:
her
her

Er der nogle her der har praktiske erfaringer med nogle af modellerne eller evt nogle alternative forslag? Jeg regner ikke med at skulle deltage i konkurrencer eller noget, det er bare "for sjov". Da man selv skal samle vingerne på begge modeller er jeg lidt i tvivl om det bliver stærkt nok, også da vingerne ikke er fuldt kul men glasfiberbeklædte skumvinger.

Hov og et bonus spørgsmål: Jeg kan se at begge modeller kommer med en alm rund kaste-pind. Vil det være en fordel med flad eller buet kaste-dims i stedet?

På forhånd tak,
Anders
Venlig hilsen

Anders Sørensen
EFK87

bruel
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Jeg er selv relativ ny

09 sep 2016 00:18

Jeg er selv relativ ny i DLG-vanviddet (~3 sæsonner) men her får du mit bud... Topsky 3.0 (disser) vs Longshot 4 -> Topsky 3.0 pga holdbarheden af vingen - spread-tow D-box og kevlar med dissers. Forrige forår vandt en tysker ("Los Johannos") en dansk F3K-konkurrence med en Topsky 3.0 (mod Snipe's, Stream's, Tweagle's, osv)! Den var dog mod'et med Twister 3 halefjer og han fløj som var han på amfetamin... Pga vingekonstruktionen er jeg ret sikker på at Topsky'en også har en stivere vinge end Longshot'en - godt ifm kastet. Men Topsky 3.0 (disser) er jo også noget dyrere end Longshot'en (umiddelbart set til 295 Euro ex P&P vs ca. 230 Euro for Longshot'en). OBS Topsky'en kommer med et 'kasteblad' og det ønsker du fremfor en 'kastepind'... :)

Lille tip: Overvej at købe et ekstra sæt halefjer (udsatte komponenter) medens de endnu kan købes (Hyperflight?)... Og sørg for at holde dig nær andre DLG-piloter i din klub (Arnt, Bentsen, og hvad de nu hedder) i starten - der er en del weird detaljer både mht til flyvning, setup og samling som man lige skal opsnuse. Men ellers... - velkommen til!

Jan Rindahl
Kontakt:

Jeg har en Tweagle (max

09 sep 2016 11:25

Jeg har en Tweagle (max været med på flyvepladsen 10 gange). Den står som ny og 100% flyveklar og uden brugsspor)
Kan selvfølgelig ses i luften.
Prisen er dyrere end 2-3000kr - men det er også kvalitet DLG.
Ring 40294259 hvis det har interesse.

tindsor
Emnestarter
Kontakt:

Hejsa, ​Mange tak for jeres

11 sep 2016 22:50

Hejsa,

​Mange tak for jeres svar!

I stedet for at købe et nyt byggesæt er jeg endt med at købe en brugt Hunter af Jens Hoffmann. Det er en rigtig lækker model stort set helt i kulfiber og den vejer vist kun omkring 250g flyveklar.
Jeg var forbi Søren Nørskov her til aften og hente den og han har givet mig nogle gode tips til opsætning af radio osv. Nu skal jeg lige have bestilt en ny Spektrum modtager der er egnet til kulfiber-kroppe og så glæder jeg mig til at prøve at se hvordan den flyver og hvad det her dlg halløj er for noget :)

Mvh
Anders
Venlig hilsen

Anders Sørensen

EFK87

bruel
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Tillykke - fedt flyvejern! :cool:

11 sep 2016 23:01

Tillykke - fedt flyvejern! :cool: