Alle danske modelpiloters forum

Granada
Emnestarter
Kontakt:

Gyro på krængror

21 dec 2008 20:04

Hej.
Jeg har en 2meter svæver(BMI 555), for at gøre den mere stabil overvejer jeg om en gyro kan hjælpe.
Jeg har fløjet en del med både easy-star og easy-glider og de "selvopretter" meget fint, kan en gyro give samme oplevelse?

Jeg har set at elfly.dk har en fast-vinge gyro til ca. 600 kr, er det det rigtige køb?

mvh

Brugeravatar
Spectra
Kontakt:

Nej.. en gyro vil ikke

21 dec 2008 20:58

Nej.. en gyro vil ikke selvoprette din flyver... kun hjælpe dig med at holde den kurs du har givet den.
Martin Hjermitslev

Official member of the pitchbrother society
Sponsored by Krunder Aerospace: KA-Paddles and KA-Gyro mounts

Tip: Lad være med at klippe en busk når Krunder har været der! Der er kun de hårde grene tilbage!

WWW.THEPITCHBROTHERS.COM"

Granada
Emnestarter
Kontakt:

Da jeg bruger min svæveflyver

27 dec 2008 13:05

Da jeg bruger min svæveflyver som foto-flyver er det meget vigtigt at den er nem at flyve og dermed har en vis selvopretning er Multiplexs Cularis så et godt alternativ til min nuværende model?

mvh
Adam

Brugeravatar
LKJ
Kontakt:

Cularis er ikke så populær

27 dec 2008 13:22

Cularis er ikke så populær til Fpv fordi den skal flyves med et øje på hastigheden ellers risikerer man et tipstal, så hvis det kun er fotoflyvning visuelt vi snakker om er den sikkert god, den flyver godt siges der, men ved fpv er hastigheden svær at se og mange har tipstallet dem.
En gyro uden HH gør flyet meget mere roligt stabilt men ikke selvoprettende, husk gyroen ved ikke hvad der er op og ned, hh bruges ikke af de fleste jeg har læst om.
Og husk at gyroen skal kunne slåes fra under flyvningen, fordi netop ved stal hvor du måske taber en vingetip bare lide, så prøver gyroen omgående at korigere med krængrorene og det svarer til at øge camberen (krængroret går nedaf) på den vingetip der er ved at stalle og så staller rigtigt den tip med et brag, med efterfølgende spind, i den situation vil du ønske st kunne koble gyroen ud under opretningen, venligst spørg ikke hvordan jeg ved det,
Ps. Jeg regner med at montere 3 x gy401 i det der ligger på mit byggebord lige nu, så jeg er ikke skræmt kun lidt klogere. (den overlevede lige)
Håber det kan bruges.
MVH.
Lars Kruse Jensen
MFD 8187

Medlem af bestyrelsen i http://www.uas-sport.dk/

Medlem af.
Sleipner modelflyveklub.

Granada
Emnestarter
Kontakt:

Hej LKJ. Hvad betyder Fpv? mvh

27 dec 2008 13:33

Hej LKJ.

Hvad betyder Fpv?

mvh

Brugeravatar
LKJ
Kontakt:

First Personal View, prøv at

27 dec 2008 13:39

First Personal View, prøv at se her.
her
Man flyver efter det billede kameraet viser. Videodovnlink + videobriller.
For dem der er mere nysgærige.
her
MVH.
Lars Kruse Jensen
MFD 8187

Medlem af.
Sleipner modelflyveklub.

Granada
Emnestarter
Kontakt:

Ok, jeg flyver ikke Fpv,

27 dec 2008 13:52

Ok, jeg flyver ikke Fpv, endnu! det ser super godt ud, men det må vente.

Jeg har fløjet med kamera på min gamle Easy-star i henved 3 år, jeg har undervejs øget spændvidden så den nu har et spænd på ca 180 cm, den svæver rigtig godt.

Easy-star er gammel og trænger til pension og derfor købte jeg en BMI 555 men jeg er ikke tilfreds, jeg leder efter en stabil foto-platform, mellem 2-3 meter spænd, har du nogen forslag?

mvh

Brugeravatar
LKJ
Kontakt:

Åååå jeg har ikke rigtig

27 dec 2008 14:14

Åååå jeg har ikke rigtig foden på markedet i dag, den jeg sætter op nu er en 2 meter Easy Glider klon, hvordan den flyver ved jeg ikke endnu. men kan du læse udenlansk kan du prøve at se/spørge her.
her
MVH.
Lars Kruse Jensen
MFD 8187

Medlem af.
Sleipner modelflyveklub.

Granada
Emnestarter
Kontakt:

Tak for det. mvh

27 dec 2008 17:15

Tak for det.
mvh

Poul
Kontakt:

Man kan købe en optisk

28 dec 2008 20:07

Man kan købe en optisk autopilot (den kostede for nogle år siden 5-600 kr). Den holder flyet på plads både på tværs (krængeror) og på langs (højderor). Den virkede fortrindeligt og vil helt givet være alle tiders til et fotofly.

Grupner har den i kataloget her
Poul Møller