Formål: At designe, konstruere en moderne 2-metersvæver der opfylder kravene til bl.a. den tyske RES-klasse. Med mulighed for modifikationer, som Open Source, så tegninger og fræsefiler ligger frit.
Design: Jeg har styr på både det grundlægende design, også på detaljer og detaljer i opbygning, og også de første variationsmulighder (svæv <-> el) / (RES <-> REAF) / (2-meter <-> 2,5 meter) / (AG36->AG37->AG38 profiler <-> BC70->BC 50-> BC30).
Tegning: Jeg kan ikke tegne i CAD, så jeg leder efter en jeg kan arbejde sammen med, som både kan, vil og har lyst til at være med til at lave en tegning i CAD, der kan lægges offentligt som PDF-fil(er) til fri download.
Samtidig forestiller jeg mig at CAD-filerne også kan lægges frit frem, så f.eks. en fræser-ejer i en klub kan lave byggesæt til et klubprojekt eller blot sig selv. Hvis der er nogle der har lyst til at sælge byggesæt efter Open Source filerne? Tja ...?? Det føler jeg ingen vrede over.
Fræsning: Se ovenfor
Hvorfor Lollipop 2M? For mange år siden var jeg med til at designe og konstruere en el-svæver til den dengang danske el-populærklasse. Det var et fællesskabsprojekt med variationer. Derfor synes jeg at navne var fint at føre videre til en moderne 2-metersvæver.