Til folk som evt ikke har fanget det: Der må helst ikke gå præstationsræs i denne tråd. Tråden er til for vise at der bliver fløjet termik i kongeriget (pendant til skrænt-tråden) og gerne også vise det til andre herinde med et billede eller to. (Folk der ønsker at konkurrere - primært mod sig selv - er dog også velkomne, "Sommerfuglen").
Det tog lidt tid i år med at få den første 1. times flyvning i hus.
Lørdag var der fin termik på pladsen på trods af østenvinden, og jeg lavede også en flyvning på 29 og en på 34 min. I dag har det også været rigtigt fint, med mange gode flyvninger omkring 30 min.
Tre DLG-piloter fra SMSK på Bavnesletten (aka Bavnestedet) i den NV-del af Værløse. Kanon (tør-)termik, 2-3m/s Ø-SØ, 28C, musvåger, svaler og birkeløv som streamere - livet er bare remoulade!
Længste tur 54min; intet timerbillede (fik nulstillet timeren - stop og reset ligger på samme kontakt...) men vedh billeder af stedet. Ser mod SV hhv NØ. Tak for en dejlig dag til 'pentium' (Stream Light) og 'LOL80' (Stark Light) :) (Jeg fløj med "Valiream" - Stream-krop og Validol-vinge.)
En langhåret termikdag på den lokale "golfer": 2t16m. Havde ikke regnet med noget specielt, da jeg traskede hjemmefra: Ingen vind, lummert og høje skyer (6-7 ottendedel) -> svag termik. Og løftet var svagt - men det var synket (naturligvis) også. At løftet var svagt kan måske forklare, at jeg ikke så en eneste musvåge (?). (Men derimod en del svaler.) Da timen var passeret indså jeg at det var en fejl, at jeg havde glemt mobilos (kameraet) og kun medtaget 1/2 liter vand: Det kunne blive dagen hvor 3-timeren kom i hus...
1t35m henne kom jeg i vanskeligheder: Kæmpede i ca. 10minutter mellem 5 og 20m - madammen ville hverken op eller ned, mærkede koldsveden... Langsomt fik jeg hende op igen og bedst som jeg fik tanken "nu er der kun en time tilbage" så skiftede vejret fuldstændigt: På to minutter gik middelvinden fra ca. 1m/s til ca. 5 m/s og skiftede fra N-NØ til V! (Mindes ikke at havde oplevet så voldsomt et vindskift før.) Et lille kvarter senere var drømmen slukket. Standsede klokken (uden at nulstille...), slukkede modtageren og traskede hjem med tændt sender, fandt mobilos og skød lidt billeder fra privaten.
Hov-hov: Er det en alkoholbaseret drik man ser placeret i kopholderen?! Genialt foto, Speedster. Eneste lille forbedringsforslag: Stolen skal monteres på en drejeskive, så du nemt følge svæverens færd rundt på himlen Tak og keep'em comin'...
Arthobby Silent 3,4 m 2-3 m/sek fra øst og 2/8 cu Motor til 55 meter Lav men god termik, Laveste højde var 21 meter efter ca. 2,5 time men fik kæmpet den op igen. Tæller ikke som klubrekord i sæby, da det er en motorsvæver
Tak for det Jeg var lidt nervøs for hvor meget strøm den ville bruge, men det var ingen problem, Den havde brugt 855 mha eller ca. 260 mha i timen når den svæver, så der er strøm nok til 6,5 time med mit 1800 Mha batteri, så det må være det næste mål