Alle danske modelpiloters forum

Brugeravatar
Torben
Emnestarter
Kontakt:

Hængsler og lim ( stifter )

10 jul 2012 15:22

Hej Gutter !

Jeg har andet steds læst tråd om at sætte hængsler fast i ror... nogen gode råd er der,men vælger man at sætte en pind gennem hægslet forudsætter det jo at ror ikke er beklædt.. da man ellers skal sætte pind gennem den fine folie.... og det vil jo så være synligt - har nogen er godt råd til dette - det er jo ikke til at beklæde ror når disse er sat på... findes der en måde jeg ikke kender - tænkte i vidste noget om dette...

mvh - Torben her

Det blæser op til flyvevejr ! :eek:

Brugeravatar
peluni1
Kontakt:

Hængsler

10 jul 2012 18:20

Hængsler

Hej Torben

Jeg har før i tiden ( 20 år siden) løst problemet ved at bruge runde tandstikere igennem ror og hængsle, bor to hulle ca 0,5 mm mindre end tandstikkerens diameter, lidt hvid lim i hullet og på tandstikkeren, når limen er gennemtør ( ca 24 timer) sliber du dem forsigtigt plan med overfladen, det er her du skal passe på ikke at slibe i beklædningen, brug evt, en dremmel eller lignende bore maskine med et lille rund hovedet slibe hovede. Nu kan du dække hullet / tand stikeren med en lille rundel af beklædningen, som du laver med en hulmaskine, sådan en man bruger til at lave huller i papiere der skal i et ringbind med. det bliver næsten usynligt.

Nok ikke en metode jeg vil vælge på en "skala model", men vi taler jo så vidt jeg kan læse om blank stryge folie, det kan også bruges med feks, solartex der skal efter følgende skal males.

Mvh Peter

Brugeravatar
Torben
Emnestarter
Kontakt:

Ang. hængsler

10 jul 2012 20:36

Ang. hængsler

Hej Peter !

Ja den teknik lyder meget brugbar mange tak for indlægget..

MVH - Torben.:)

Brugeravatar
kvk
Kontakt:

Sådan har jeg også tit

10 jul 2012 20:51

Sådan har jeg også tit gjort. Jeg plejer at bore hullerne på undersiden, og ikke bore igennem den sidste mm træ, og beklædningen på oversiden, så bliver der ganske lidt at se.. :)
Kenneth V M :-)
OY-7793
Viborg modelflyveklub.