er det en god ting at lave sit snudehjul styrtbart...eller er det kun hvis man er taxi flyver...?
Kopi af besked:Oprindelig indsendt af simon94hvis du er begynder bør du sætte det fast idet næsehjulet får nogle tæsk under landingerne og stød og så vidre forplanter sig til servo og resten af styretøjet som så bliver slasket og næsehjulet kommer til at være en smule skæv . Det medfører at modellen trækker lidt til den ene side på jorden og lige så snart den læfter næsehjulet fra undergrunden trækker den pludesligt i en anden retning. Kan være lidt uheldigt såfremt man ikke er meget dreven.
er det en god ting at lave sit snudehjul styrtbart...eller er det kun hvis man er taxi flyver...?
Kopi af besked:Oprindelig indsendt af SpectraJeg har aldrig haft problemmer med at styre et fly med fast næsehjul. Bare give fuldt højderor og du løfter næsehjulet fra banen og du styrer bare med sideroret. Du vender ikke på en femøre men en bane på 20 meters brede er nok til at vende dyret.
Et næsehjul skal da altid være styrbart... Ellers får man ikke andet en problemr.. Der vil ALTID være sidetræk under starten... spcielt hvis vinden ikke her 100% ned af bare så er det et helvede at starte hvis ikke man kan styre...
Kopi af besked:Oprindelig indsendt af SpectraMartin du har delvis ret. At modellen er haletung har ikke nødvendigt noget med hvor let den er at styre på jorden. Det der gælder om er at få hovedhjulene så tæt på TP som mulig hvorved flyet lettere rotere og får næsehjulet fra banen. Et andet problem ved mange begyndermodeller er at der er eller byggeren har lavet næseunderstellet alt for langt således at den står med positiv indfaldsvinkel på jorden. (Dette får også modellen til at hønse i landingerne.)
Så har den meget lige tryk på næsehjulet. Har en trainer som er helt umuligt at styre uden næsehjulet stryre med!... Og det er enda selv om den er mega haletung og der der sidder en OS 91ér på den! (lavet til en 40ér)... Men det er altid en go ide..gør det altså noget nemmere og mere sikkert at kontrollere flyveren.