Alle danske modelpiloters forum

Morten Devantier
Kontakt:

Hej kurt send mig lige

30 maj 2009 18:19

Hej kurt send mig lige en sms med din mail adr.

40502055

Morten
Fly Jet Live your Life....

Light the Burner

Hans Hilmar
Geografisk sted: Kalundborg
Kontakt:

Hej, Et par spørgsmål, der står

30 maj 2009 18:44

Hej,

Et par spørgsmål, der står at eneste krav er at man er i besiddelse af et jet certifikat. Vil det sige at dem der bare har interesse i jets og i at bygge, skrue mm. på jets er udelukket af klubben? Og er certifikatet ikke bundet til flyveren (pilot og flyver), hvis man nu skulle være uheldig eller bare sælger for senere at købe en ny, er man så ude af klubben indtil man igen er i besiddelse af et certifikat? det er ikke alle der har 3 stående på hylden.

Arbejder selv på at få et sertifikat inden længe, men kom lige til at tænke lidt over dette når jeg så at det var et betingelese for at være med.

Det kan også være mig der bare ikke har forstået det rigtigt.

Mvh.
Hans Hilmar Dam
Kalundborg

Brugeravatar
Allan Feld
Geografisk sted: Aarhus, DK
Kontakt:

Jet Danmark er ikke ringere

31 maj 2009 01:40

Jet Danmark er ikke ringere stillede end andre grupper.
Der er heller ingen der siger at Jet Danmark får færre penge nu under hobbyudvalget end tidligere under eliteudvalget. Det er gisninger.

Men husk på (også Nielsen) at hvis alle piloter skulle have lige meget tilskud, kunne vi bare sætte kontingentet ned i stedet for.
Meningen med tilskud er jo netop at vi alle betaler i den store kasse og de der gør noget særligt, som vi gerne i fællesskab vil fremme, får så nogen af vores andres penge til hjælp til at gøre det.

Det står i MDK's formålsparagraf, at vi vil fremme modelflyvningen. Dvs. MDK vil have modelflyvning for pengene. Da JetDK er meget aktive, vil vi gerne støtte jetflyvningen. Men det er så også præcis derfor. Der er jo ingen grundlov om at jetfolkene specielt skal modtage nogle af vores andres penge fordi de har det sjovt sammen med deres jetter, som endda ofte flyver et sted hvor vi andre slet ikke kan komme til at se det. Men nok om det. Vi vil fortsat gerne støtte jetterne på samme vilkår som alle andre.

Hobbyudvalget udbetaler tilskud ved sæsonens afslutning. Eliteudvalget udbetaler til de enkelte arrangementer.
Dvs. man får pengene senere under hobbyudvalget, og derfor har JetDK interessegruppen brug for en stødpude.

Jeg vil ønske held og lykke med Jeres nye interessegruppe.

Der er p.t. 3 andre interessegrupper, nemlig El-jetterne, fritflyverne og linestyringsfolkene.
her
mvh. Allan Feld

Medlem af AMC, Nuserne, Aviator og Lindtorp

Brugeravatar
cgroen
Emnestarter
Kontakt:

Kopi af besked:Oprindelig indsendt af

31 maj 2009 07:55

Kopi af besked:Oprindelig indsendt af Allan Feld

som endda ofte flyver et sted hvor vi andre slet ikke kan komme til at se det

Allan,
det er nu ikke korrekt, jeg har endnu ikke været til et jettræf hvor der ikke har været "andre" for at kikke på, nogle gange er der sågar mange besøgende (både interesserede modelpiloter, og "Hr og Fru Danmark", som lige kikker forbi), vi er endda så heldige ofte at kapre nye piloter ;)
Mvh Carsten G.
"
Besøg JetDanmark på http://www.jetdanmark.dk
Medlem af JetDanmark, Østjysk Mfk og Lindtorp Mfk

Brugeravatar
Allan Feld
Kontakt:

OK, det var egentlig også

31 maj 2009 10:44

OK, det var egentlig også en unødvendig bemærkning.
Jeg tænkte på Odense/Beldringe. Mente ikke der var adgang dér.
mvh. Allan Feld

Brugeravatar
Stig Andersen
Kontakt:

Kopi af besked:Oprindelig indsendt af

31 maj 2009 10:57

Kopi af besked:Oprindelig indsendt af Allan Feld

fordi de har det sjovt sammen med deres jetter, som endda ofte flyver et sted hvor vi andre slet ikke kan komme til at se det.

Det er da vist årets største fordom indtil videre......:D

Allan: Jeg har dyb respekt for dig og for det arbejde du ligger i MDK til fordel for os allesammen. Men her tager du altså fejl.;) Jeg er ret sikker på at Jetflyvefolket er nogle af de mest åbne modelflyvefolk der findes her i landet.

Vi har kun ÉN gang været ude for at vi ikke kunne tage publikum/interesserede MDK medlemmer med ind på en Lufthavn. Det var i Odense for et par år siden. Selvom Fynboer generelt er et gemytlig forkefærd;), så havde flyvelederen bare en dårlig dag. Vi har rådet bod på dette, ved at JetDK har udpeget to medlemmer til at gennemgå et sikkerhedskursus for Odense Lufthavn, således at vi kan færdes på lufthavnen uden at skulle være afhængig af flyvelederens "gode vilje". Alt dette er gjort, kun for at vi kan være åbne og imødekommende over for eventuelle publikummer mm.

Alt dette er skrevet/ment i en venlig tone.;)

(Jeg har rettet lidt i indlægget idet Allan har skrvet samtidig med mig.)
Stig Andersen
Stormodel udvalget
Sønderborg MFK og Lindtorp MFK

Brugeravatar
Allan Feld
Kontakt:

Nåde - nåde! jeg tager

31 maj 2009 11:01

Nåde - nåde! jeg tager min fordom i mig.:D

Det var slet ikke Jer jettere jeg skød på, men lufthavnsreglerne, og OK, det var en enlig svale.[B):c96d3415]
mvh. Allan Feld

Brugeravatar
K.Nielsen
Kontakt:

Allan vi betaler samme kontigent

31 maj 2009 14:28

Allan vi betaler samme kontigent som alle andre, og derfor er det forkert, at vi bliver nød til at lave/oprette en buffer, så jo vi er ringere stillet
Mange hilsner

Kim Nielsen

Lars Therkelsen
Kontakt:

Jeg er med. Har sendt mail

01 jun 2009 17:07

Jeg er med.
Har sendt mail til Qrt.

hilsen
Lars

Brugeravatar
Søren Lohse
Kontakt:

Hej Jeg er også med. Men har

01 jun 2009 18:05

Hej

Jeg er også med.

Men har lige et ? jeg har ikke jet certifikat endnu men jeg håber på at få det til beldringe når jeg forhåbentlig gerne skulle have godkendt min jet.

Kan jeg betale det nu eller skal jeg vente til efter Beldringe ??
Vh
Søren L
61 60 02 64

OY-6325

www.fpvsyd.dk"