Min V-Max ECO har endelig vist sin kunnen i weekenden og jeg er blevet helt hooked på noget mere. Det hjalp bestemt også at få prøvet en rigtig f5b'er.... Hermed er f5b-model kommet på min "må ha'-liste". Jeg er derfor gået i gang med at finde ud af, hvad jeg allerede har liggende og hvad der mangler for at komme tættere på målet.
Jeg laver tråden her for at andre også kan følge med i, hvad der skal til og hvad der kan lade sig gøre med det grej, som man evt. allerede har liggende derhjemme.
Efter lidt læsning på rc-groups har jeg konstateret, V-Max'en godt kan tage et af de mere heftigere f5b setup's.
Jeg har også fundet et setup, som kan bringe V-max'en lidt op i tempo. Men er efter lidt sludren frme og tilbage i weekenden i tvivl om den overhoved kan bruge klare kravet om plan arealet. Jeg kan kun finde info om vingens planareal på 23,5 dm2, hvilket er noget under kravet til f5b.
Så nu til nogle af de første store spørgsmål:
Hvordan beregner man det samlede planareal? - Er der nogen retningslinier for hvad der regnes med?
Hvad skal man vælge af limiter? - Hvad er mest brugt herhjemme, hvis man nu skal have hjælp til installation og opsætning....
Og der skal nok komme flere spørgsmål.... men nu er der da lidt at starte med.