I min sommerferie fik jeg hentet den Raketenwurm 4 som jeg havde købt af Tommy. Og jeg må sige at jeg var positiv overrasket over den kvalitet flyet er bygget i.
Siden sommerferien er der gået tid med at blive enig med mig selv om hvilken setup der skulle i.
Efter god vejledning fra Tommy, endte det med at jeg valgte en Hacker motor.
Da jeg solgte min Mistarl storsvæver, fik jeg en ny Hacker 195A F5b esc med i handlen. Og så var det jo også på plads.
Så gik jagten ind på modtager og driv akku. Pga kroppens form, er udvalget af 5S akku'er der kan være i den ret begrænset. Men efter en del aftner på nettet faldt jeg over disse Wellpower, som havde en højre max C end de andre akkuer jeg havde fundet som passede i kroppen. Jeg kender ikke de celler, og lavede en hurtig søgning på dem. Men fandt ikke noget dårlig omtale. Prisen var ikke slem, så jeg tænkte at så ville jeg prøve dem. Så det bliver lidt spændene hvordan de klare de tæsk de vil blive udsat for (300-400A i 1,5sek).
Jeg ville endelig have en lille modtager akku. Og det skulle være Life, da jeg bruger det i alle mine fly. Jeg fandt en lille fin en ved Hyber Flight. Men den var self ikke på lager. Så jeg fik målt kroppen op,og fandt ud af at der var masser af plads i den Raketenwurm 4 krop. Så jeg besluttede at jeg godt kunne tage en lidt større og tunger akku. Så der faldt valget på Hyperions 2S Life 850mA. Så behøver jeg heller ikke lade efter 2-4 flyvninger:)
Modtageren gav sig selv, da det er lager vare:p
Jeti Duplex R9.
Kontakten er en af de små smarte magnet kontakter som jeg køber ved Zepsus.com. De kan klare 7A vedvarende, fylder ikke noget og vejer heller ikke ret meget.
Og selv med det forholdsvise fyldige grej i, er der stadig fin plads til en Unilogger når jeg en gang få taget mig sammen til at få sådan en købt:rolleyes:
Det hele er pakket ud, og undersøgt grundig, og det er godt nok fine sager. Så nu er det bare at få det hele skohornet ned i kroppen, så det stadig er til at komme til.
Og så lige et spørgsmål.
Jeg har købt 2 forskellige typer stik. 6mm og 8mm.
Før i tiden fløj jeg med 6mm,og det virkede fint. Men da jeg skulle bestille, så jeg at jeg også kunne få de der 8mm stik, og tænkte at det måske var smart. Men nu når jeg har fået dem hjem, syndets jeg godt nok de er store.
Hvilken af dem syndets i jeg skal bruge?
Og så lige nogle billeder af div ting.