Alle danske modelpiloters forum

Ron Tan
Emnestarter
Kontakt:

Jeg sørger for at opdatere

17 jun 2013 16:10

Jeg sørger for at opdatere vejledningen

Ron: Med 10 stig og 200 sekunder er det jo sådan at der er 10x20 sekunder at stige med motor og flyve bane i.

Hvis du flyver tilpas hurtigt, og flyver 4 ben pr. stig og så bliver det 10*4 = 40 ben i alt. Det er "40 bens planen".

Flyver du for langsomt, når du måske kun op på 9 stig à 4 ben dvs. 36 ben ialt.

Flyver du derimod hurtigere, og bruger mindre end 20 sekunder på de 4 ben, kan du "spare op" til en 6'er og flyve 42 ben.

Vores timing hjæp på flight line fortæller om du er foran eller bagud denne tidsplan og hvor meget. vi bruger et stopur der TÆLLER NED.

Det er meget enkelt: Hjælperen kigger kun på de 2 SIDSTE CIFRE på stopuret og du skal derfor passere A til stiget på 0, 20, eller 40 sekunder, for at ligge rent på "40 bens plan".

Kommer du til A og stopuret viser f.eks. 25 sek. så er du 5 sekunder før tid og kan tage chancen på en sekser.

Kommer du deriomod til A på 15, så er du 5 sekunder for sent og så skal du til at sparke røv for at komme tilbage til "40 bens planen".

I intro er det samme mekanisme, der er det bare en "20 bens plan" med 2-bens stig hvor man så prøver at spare op til et 4 bens så man kan komme op på 22 etc.

Fin beskrivelse Peter. Glæder mig til at prøve med hjælper på.
Flying Dutchman

Peter Bech
Kontakt:

Jeg synes, at det virker

17 jun 2013 23:14

Jeg synes, at det virker meget klart, men jeg er ikke sikker på, at det er blevet læst i dette tilfælde, da det var NFKs korte beskrivelse, som der blev henvist til, og her mangler oplysningen, om det max. 10 stig i baneflyvningen.

Men igen, så skal vi nok forklare Ron det igen, når vi mødes i Kalundborg, og lad os så se, om det bliver aktuelt med max. 10 stig ;)

Måske Ron har smugtrænet, og overrasker os alle i F5B - det vil være noget af en positiv overraskelse, hvis Ron går ud og flyver over 40 ben i første runde :cool:

Tommy :)

Så er det måske smartere at linke til den "officielle" version på modelflyvning danmark?
Peter Bech
EFK87
SVÆVER - ELECTRIC JETS - FUN

Brugeravatar
Tommy Persson
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Hej Peter, Nu er jeg

18 jun 2013 07:45

Hej Peter,

Nu er jeg jo ikke herre over, hvor Ron søger sine informationer, og hvilke links, som Ron lægger ind:

Unilog og limiter.
Hvis man bare vil flyve for "sjov". Kan man så slutte batteriet direkte til plus på reg. Altså uden om limiteren? For at å længere flyvetid.

Jeg fik indstillet (1750Wmin) limitiren og afprøvet den her i weekenden, motortid med et rimelig godt batteri er 44 sec. Der blev dog noget længere tid med et gl. Batteri 61 sec.

Jeg glæder mig til at prøve kræfter som debutant:)

Har læst lidt på reglerne her: her
Er det rigtig forstået at man kan lave så mange stig som muligt indenfor de 300 sec.?

Og i en anden tråd, har jeg også linket til "den officielle beskrivelse":

Vi har en kort beskrivelse af F5B konkurrencen på NFKs hjemmeside:

her

Og så denne på Modelflyvning Danmark:

http://www.modelflyvning.dk/elite/ho...ejledning.aspx

Lidt video:

her
http://www.youtube.com/watch?v=FC2Qh...feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=16M6C...eature=related

Det bliver spændende at se, om Ron får brug for at lave nogle 6-bens stig efter denne lange debat om antal stig.