Jeg sørger for at opdatere vejledningen
Ron: Med 10 stig og 200 sekunder er det jo sådan at der er 10x20 sekunder at stige med motor og flyve bane i.
Hvis du flyver tilpas hurtigt, og flyver 4 ben pr. stig og så bliver det 10*4 = 40 ben i alt. Det er "40 bens planen".
Flyver du for langsomt, når du måske kun op på 9 stig à 4 ben dvs. 36 ben ialt.
Flyver du derimod hurtigere, og bruger mindre end 20 sekunder på de 4 ben, kan du "spare op" til en 6'er og flyve 42 ben.
Vores timing hjæp på flight line fortæller om du er foran eller bagud denne tidsplan og hvor meget. vi bruger et stopur der TÆLLER NED.
Det er meget enkelt: Hjælperen kigger kun på de 2 SIDSTE CIFRE på stopuret og du skal derfor passere A til stiget på 0, 20, eller 40 sekunder, for at ligge rent på "40 bens plan".
Kommer du til A og stopuret viser f.eks. 25 sek. så er du 5 sekunder før tid og kan tage chancen på en sekser.
Kommer du deriomod til A på 15, så er du 5 sekunder for sent og så skal du til at sparke røv for at komme tilbage til "40 bens planen".
I intro er det samme mekanisme, der er det bare en "20 bens plan" med 2-bens stig hvor man så prøver at spare op til et 4 bens så man kan komme op på 22 etc.
Fin beskrivelse Peter. Glæder mig til at prøve med hjælper på.