Tak Tommy, mente nok at der var noget med de servoer, de får 5.3V nu.
Model har som nævnt været flyvende, havde jeg startet på en frisk var der også kommet HV servoer i og sparet en spændingsregulator.
'Teknikbrædt' med modtager, akku, spændingsregulator og højderorsservo således færdigt, mangler kun et par nye huller i kropssiderne til antenner, det kommer i morgen.
Blev ikke gode venner med bukningen af 1mm pianotråd til en 'hold ledningerne væk fra den roterende klokke' dims, og selv om jeg havde lykkedes med den var der stadig en opgave med at holde drivakku væk fra den roterende bagplade på motor.
Valgte derfor at lave et spant/afstandsstykke der kan klemmes i efter motor er monteret, holder ledninger på plads og er samtidig anlæg for en skumklods (blåt skum) der holder drivakku positioneret.
En stump depron blev groft snittet til og mast på plads, overført til en stump 10mm balsa, tilpasset yderligere og derefter forstærket med en krydsfiner ring..
Lyder voldsomt, men jeg kan se af billederne at hele forløbet tog ca. 20 minutter.. prøv at starte dit CAD program for derefter at printe en prototype eller tre
Jeg genbruger regulatoren fra Hacker motoren, håber det fungerer. Valgte at lodde motor ledninger direkte på regulator, ved godt det kan være en mekanisk udfordring, men motorledninger er her tynde og lange, så de kan flexe en del.
Da stik på motor blev loddet af kunne man se at der ikke var fuld forbindelse på alle motorledninger, isoleringen var ikke fjernet/smeltet væk på alle de enkelte kobbertråde.
Afhængig af isoleringstypen kan den fjernes med varme (dyppes i flydende tin) eller skal fjernes mekanisk før fortinning.
Min mellemløsning på den isoleringstype der skal fjernes mekanisk er at få skrabet et hul i isoleringen på hver tråd og derefter benytte "tip cleaner" (flux/tin blanding - sikker plus noget af det gode ætsende), det spiser sig ind under isoleringen og får den til at smelte/brænde af.
3S pakken kommer let i, 4S kan være der, men så skal der andre stik på, XT60 fylder for meget hvis man skal på max.
Lad os se om den 'overlever' næste uge, gør den det skal der helt klart et hot 5S setup i