23 maj 2016 13:59
Hej Peter
Vi modtog flyverne og det var rimelig nemt at sætte det hele sammen, selvom brugervejledning ikke er meget bevendt
Her i weekenden fik de så deres jomfrutur
Da der er lidt for højt græs måtte vi prøve at håndkaste dem, dette kan ikke anbefales da vi ren faktisk fik ødelagt 2 propeller
Denne Spitfire SKAL jordstartes langsomt, så man kan heller ikke give fuld gas ved start.
bemærk at højderor skal trimme lidt højere så den ikke flugter med den vertikale stabiliser
Efter anskaffelse af nye props. 2 bladet 12/7 så virkede det fint.... med jordstart. (jeg vil faktisk anbefale 2 bladet istedet for 4)
Jeg skal have afprøve andre props måske er der lige plads til en 13/7 for med orginale 4 blade props trækker den fast omkring 27A
Jeg har ikke målt hvor mange Ampere 2 blade 12/7 trækker
Den flyver fint , ja faktisk ret skalaagtig hvilket vil sige ikke så meget fart.
Loops : her kunne den godt tåle lidt større trækkraft (men jeg kørte også kun med lille udslag)
Stall vendinger : her skal den styres ret præsis og timingen skal være på plads hvilket gør den dejlig udfordrende.
Landing er også ret udfordrende da man skal komme ind i en rimelig god vinkel med flaps nede og den skal flyves hele vejen. (ret sjovt)
De fleste landinger jeg lavede endte med snuden i jorden, men pga. jeg har skiftet til 2 props sker der ikke noget ved det.
Der er jo 2 store luftindtag under vingerne, jeg vil prøve at pille dem af for at se om det giver lidt mere fart.
Mit forslag er at prøv flyverren først uden luftindtag.
Med venlig hilsen
Medlem af:
De Frie modelflyvere
BenBoxLaser
RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK
The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.