Så kom der sørme et F3C forum.
Så lad os se om ikke vi kan finde ud af at bruge det til at dele lidt erfaringer om den del af hobbyen.
Jeg har egentlig masser af ideer til tråde om modeller, opsætninger, manøvre osv osv.
Men inden de startes, kunne jeg godt tænke mig at høre, hvilken fremtid du ser F3C har her i DK.
Her er nogle af de forskelle jeg har oplevet efter at have indstillet mig på at bruge 2011 til at komme grundigt igang med F3C:
- F3C er temmelig svært. Specielt efter en stresset dag på job er det næsten umuligt at finde roen der skal til.
- jeg bruger næsten ingen tid på vedligehold af modellen længere
- jeg falder ikke ned da grejet ikke svigter og manøvrene ikke er svære 'på den måde'
- det er umuligt at flyve hovermanøvre uden en 'bane' med de 2 flag
- modellen hover klart bedst når vinden kommer forfra
- F3C bliver sjovere og sjovere at flyve, men er kedeligt at se på
- F3C stiller andre krav til radio grejet end 3D
- Flyves hover manøvrene i et separat 'hjørne' af pladsen, harmonere flyvemønstret langt bedre med fastvingede end 3D
- Mange 3D piloter bliver 'trætte/mætte' af altid at flyve 3D, så de får lyst til også at dyrke F3C, f.eks. Nick Maxwell, Dominic Haegele, Chen Zarfati, Jae Hong Lee, vores egen Sebastian
Baseret på disse ting vil jeg jo tro der burde være masser af fremtid for F3C i Danmark.
Hvad tror du?