Nu med hale...
Støbning af hale sektionerne foregik igen på samme måde som de øvrige dele, dvs 2 lag voks, 2 lag PVA, 3 lag 160 grams glasvæv, 1 lag afriveningsvæv.
Denne gang ville jeg dog se om jeg ikke kunne få vakuum-bagging teknikken til at virke, så da jeg alligevel skulle købe mere glasfiber og epoxy hos R&G (har nu forbrugt lige over 5 meter væv) blev der også lagt noget blå special plastik og noget elefantsnot-på-strimmel i kurven. Det var nu nemt at lave en pose der lige passede i størrelsen (= rigelig stor). Plastikken kan give sig en lille smule så det var også nemmere at få den til at ligge rimeligt pænt mod formen.
Da jeg ikke ved hvor længe pumpen skulle være på, ventede jeg ca 18 timer inden jeg tog den fra. Formen fik så lov til at ligge i posen en dags tid mere mens den hærdede ordenligt. Da den kom ud var resultatet faktisk rigtigt fint, dog har jeg en udfordring i kanten hvor vævet har bukket rundt over flangen at den ikke har ligget 100% til.
Også den anden halvdel blev lavet i vakuum, med samme resultat i kanten selv om jeg prøvede at klippe vævet mere fint til inden den kom i posen, så der ikke var så meget ombukning. Der var også en smule problemer med afstøbningen på den anden halvdel ved "lygtekassen" som har en 90 graders vinkel, men ellers er den fin. Jeg ved ikke om det var blevet bedre uden vakuum men nu er det i hvertifald prøvet
Med halen på plads giver det et fint indtryk at den endelige størrelse!
Vægten er nu i alt oppe på 1232 gram.
Så mangler jeg bare at støbe selve hale finnen så er det grove glasfiber arbejde afsluttet.