Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
FastOldPan
Emnestarter
Indlæg: 655
Tilmeldt: 05 nov 2006 17:54
Kontakt:

Toni Clark benzinmotor...

14 jan 2007 20:20

Jeg overvejer lidt at anskaffe mig en benzinmotor til min næste flyver.

Jeg har kigget på disse to, synes jeg, prisbillige udgaver fra Toni Clark.

Vil det kunne lade sig gøre, at bruge en af disse i en Extra 300 fra Carl Goldberg, eller bliver den for tung?

her

her

Jeg synes selv mest om den med magnetisk tænding, da jeg sparer besværet med et ekstra batteri - men den er desværre også større...

Med venlig hilsen
Sebastian Parada
Mvh FOP

Blade mCP X V2
Blade 130 X
Align Trex 450 PRO DFC
Skala: AS350 Ecureuil CHP (Trex 500 m/Naza-H)
Skala: UH-60 Black Hawk (500 size - under construction)
Extra 300 (kunstflyver)
RC Factory Flash 3D (skumfly med power!)

OY 6496
 
Kenneth Petersen
Indlæg: 271
Tilmeldt: 14 maj 2002 14:10
Kontakt:

15 jan 2007 16:09

I begyndelsen af halvfemserne havde jeg selv en CG Extra 300 - den fløj til at starte med, med en en ZG 23 og vejede ca 6.5 kg - det gik rigtigt godt - senere blev motoren erstattet af en Saito 120 firetakt - Gerhard Reinsch fra Toni Clark flyver en Velox kunstflyver på 1.60 meter spv, og den skulle efter sigende være godt motoriseret med ZG 20, så den kan du helt sikkert bruge i din CG Extra 300.

Hilsen
K e n n e t h Petersen
MFK Woodstock
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Indlæg: 5995
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

15 jan 2007 16:29

Jeg TROR ikke der flete vibrationer i en benzin motor end i en metanol. Men det er ikke noget jeg ved med sikkerhed.
En eletronisk tændning flytter tændnings tidspunktet 28 grader fra tomgang til fuld gas. Derfor går den bløder i tomgang og er lidt nemmer at starte. Man skal også bruge en bestemt start teknik på motorer med magnet tændning. For man skal skabe gnisten. Det behøver man ikke på en eletronisk. Der skal man bare flippe propellen over tændnings punktet.
Jeg tror ikke at du får fære fejl kilder ved at vælge magnet tændning.
Jeg har været ude for at min magnet tændning er brandt af. Og skulle uheldet være ude at din motor akku går ned eller løber tom for strøm, sker der jo ikke andet end at motoren går ud.
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Indlæg: 5995
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

15 jan 2007 20:23

Før i tiden var det rigtig nok plast. Man kunne den gang købe et glasfiber som ekstra udstyr.
Siden er det blevet std. med glasfiber.
Jeg vil også håbe at de har lavet understellet om. Det var sådan nogle tråd understel med balsa på til at give form. Det var ikke for godt. Jeg skiftede mit meget hurtig til et af alu.
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Indlæg: 5995
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

01 feb 2007 19:23

Saito ;)
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Indlæg: 5995
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

01 feb 2007 20:02

Bliver flyet for tung, vil det have en tendens til at tip stalle, hvis du giver lidt for meget højderor. Så høj vægt er ikke godt.
Det er ikke fordi den er lavet i glasfiber den er tung.
Mange af de letteste fly er lavet i glasfiber.
Det er bare lige den du har fundet der.
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Krunder
Indlæg: 988
Tilmeldt: 16 dec 2002 12:26
Kontakt:

17 feb 2007 13:31

Allan, hvordan får du stumper sendt fra England.
Jeg syntes altid det koster dyrt derovre fra?
Save the flybar - before its to late!! Nitro is the new black :)
 
Krunder
Indlæg: 988
Tilmeldt: 16 dec 2002 12:26
Kontakt:

17 feb 2007 17:21

Det passer meget godt med de 3-4dage i leveringstid, men jeg har endnu ikke oplevet at det var billigt i fragt.

Til gengæld passer din beskrivelse meget godt til Tyskland.
Save the flybar - before its to late!! Nitro is the new black :)