Bedre.. (dit første indspark virkede temmelig uintelligent og meget lidt konstruktivt)
At sikre de stik med lidt varmelim ser jeg ikke som anderledes end at sikre de samme ledninger rundt omkring på modellen med strips el. lign. ... Det er jo netop det, en sikring.
Og
ingen render rundt med de vise sten i denne hobby, det kan jeg som ny skrive under på... spørger jeg 3 forskellige meget garvede piloter om den samme ting, får jeg 3 forskellige svar... iflg. dig skulle der så være mindst 2 af dem jeg har spurgt der ikke kender "den korrekte måde" og aldrig skulle prøve!? Det ville desuden hurtigt stoppe tilførslen af nye til denne hobby... Det kan da ikke være det du mener?
Jeg gætter på at du mener man skal undersøge tingene grundigt og snakke med folk det har forstand på det man er i gang med... og det er jo netop hvad jeg har gjort! Den fejl jeg har lavet kommer jo udelukkende af manglende erfaring og hvordan skulle jeg få den uden at prøve?
Billedet har jeg vist til mange og meget få fik øje på hvad der var galt med det samme, at jeg skal gå i højeste alarm beredskab når et stik driller, har jeg lært på den hårde og dyre måde.
...prøver lige forsigtigt igen...... Termolim for at sikre kritiske elektriske forbindelser på et produkt, som man godt ved kan være tvivlsomt? Så jeg koger lige mit første indlæg ned til: Hvis det føles forkert, så er det forkert og hvis ikke du kender den korrekte måde at gøre det på, så lad være....! Vore modeller bliver mere og mere komplekse og det er vores ansvar at forstå og beherske den kompleksibilitet og dermed følgende sikkerheds-ricisi, inden vi sender vores modeller op i luftrummet! Og i disse globale samhandels-tider, er det ikke alle producenter, der tager givne specifikationer lige alvorligt, hvilket jo gør vores ansvar som slutbrugere endnu mere vigtigt.... jankn