13 jul 2014 15:55
Så er haverikomisionen færtig med raporten om Spruse goose ufrivillige vandgang:D
Det viser sig at 2 motore er ødelagt-Den ene er efter styrtet da den sidder i venstre side-Og den er ubrugelig da lejerne har sat sig.
Den anden sidder som nr 2 motor i højre side (næst yderst) Og her har der været bål på, da de 3 ledninger var smeltet sammen til en, og stikket som føre strøm ud til den i vingesamlingen også er brændt.
Det er sansynligvis denne motor som er skyld i overophedningen og ilden i regulatoren.
På en anden video, kan jeg se at netop højre vinge er under vand ved en landing lige inden styrtet, da jeg tipstallede ca 1 meter før overfladen. Og det er sansynligt at denne motor er blevet overbelastet ved at have kørt under vand-Men jeg ved med sikkerhed at den kørte rundt inden jeg lettede inden styrtet, så sammensmeltningen må være sket kort efter takeoff.
Men nu er alle regulatore skiftet ud, og jeg har bestilt 2 nye motore-Så om ganske få dage er Spruse goose flyvende igen:D
De nye regulatore har termo stop, og sikkerhed mod for lav strøm, så de skulle være mere sikre end Quad regulatorene, som ingen sikkerhed havde overhovedet. Og denne gang er det kun de inderste regulatore som skal lever strøm til servoer og modtager-De 4 yderste, som også er dem som er mest udsat for vand, har fået cuttet den røde ledning-Så de skal bare styre hver sin motor:cool:
FPV pilot