Alle danske modelpiloters forum

Brugeravatar
micu
Emnestarter
Kontakt:

mystik omkring 2 motore

26 jun 2011 09:50

har en kammerat der har en 2 motores fly, der sidder 2 ens 2200 kv moterer og to ens esc på alt er nyt, nu er problemet den ene moter kører med mange flere omdrejninger en den anden, spørgsmål:confused: hvad skyldtets det
micu:)
HJÆLP TILBYDES TIL BYGNING AF MODELLER OG ARF :)
www.micusrc.dk"

Brugeravatar
Ruben Sonne
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Hej Micu. Det skyldes højst

26 jun 2011 10:03

Hej Micu.

Det skyldes højst sandsynligt en form for modstand.

Det kan enten være i lejerne i motoren, elektronisk modstand i den ene esc eller den ene motor eller ledningsinstallationen, (det sidste er næsten utænkeligt).
Har I kontrolleret opsætningen af esc´erne? Har de nul og fuldgas samme sted på pinden? Prøv at programmere dem hver for sig....

Hvis du kan komme til det, så prøv at bytte om på esc´erne. På den måde finder du den kombination, der giver det mest lige resultat.

Jeg troede da det var barnemad for en el-nørd som dig:cool:.

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King

Brugeravatar
micu
Emnestarter
Kontakt:

mystik

26 jun 2011 10:12

mystik

jeg sidder i thorsgade jan i bording, så er det ikke lige så nemt og elnørd:eek: mig,han skal nok prøve at programmere dem hver for sig,jeg fårstår det ikke det er øglen han købte ved mig,og de kørte ens syndtets jeg men jan har målt med omdrejningstæller og han siger der er utrolig stor forskel

www.micusrc.dk"

Brugeravatar
LKJ
Kontakt:

Når de har kørt ens

26 jun 2011 10:57

Når de har kørt ens før har noget jo ændret sig, er det en ny sender med mix til motorene eller bruger i et Y kabel.
Det kan jo være noget så simpelt som en propel der har lagt i solen i bilen og slået sig.
Det kan også være en knækket kobbertråd i en af viklingerne, jeg har set og omviklet flere hvor tråde var knækket der hvor ledningerne går ind i motoren, det sker hvis ledningerne hænger løst og kan vibrere ind i motoren, bruger de det samme i strøm.
Som Ruben skriver kryds tjeck det i kan propeller regulator osv for at finde hvad der driller.
MVH.
Lars Kruse Jensen
MFD 8187

Medlem af bestyrelsen i http://www.uas-sport.dk/

Medlem af.
Sleipner modelflyveklub.

Brugeravatar
micu
Emnestarter
Kontakt:

mystik

26 jun 2011 11:06

mystik

tak for svarene får lige jan til at læse det her og så må han undersøge det jeg ved han kører det på y kabel, måske skulle han prøve at opsætte dem hver for sig han har senderen til det.

www.micusrc.dk"

Brugeravatar
Per Herholdt
Kontakt:

Fandt i en løsning? Ellers kan

02 jul 2011 21:20

Fandt i en løsning?
Ellers kan det være noget så simpelt som et propelnav der ikke er spændt hårdt nok om akslen,
Per Herholdt - AKA Slowflyer, 5750 Herringe. OY 5345

nielserik
Kontakt:

Jeg har oplevet på et

02 jul 2011 23:31

Jeg har oplevet på et par Hobby king motore at den lille pinolskrue som spænder på akslen har løsnet sig-Og så kan motoren ikke tage ret mange omdrejninger:rolleyes:
FPV pilot :D

Brugeravatar
ron van sommeren
Kontakt:

er sidder 2 ens 2200

05 jul 2011 03:10

er sidder 2 ens 2200 kv moterer ...
Several methods for determining Kv:
her
-> motor info
-> How to determine the Kv of a motor

Ken Myers uses a spreadsheet:
her
-> Spreadsheet for determining a brushless motor's Kv using the drill press method.
&
her

Vriendelijke groeten ;) Ron
• diy motor tips • Drive Calculator •
• diy motor group • Cumulus MFC •