Der er tonsvis af ulemper ved at lægge f.eks byggetråde på facebook. F.eks så har vi ikke selv "ejerskab" over data, der er talrige eksempler på at diverse services/fora osv er "døde" over tid, jeg siger ikke at FB "dør imorgen", men det ville alt andet lige være mere hensigsmæssigt at "vi" selv har ejerskab over det der deles (på forum) (desuden burde man nok lige læse FB "privatlivs regler", men kun hvis man vil skræmmes
)
Man vil ikke kunne opnå en hirakisk opdeling af emner osv på facebook, der er nu engang den opdeling/funktionalitet som Mark Zuckerberg og Co synes der skal være (det kan godt være det er svært at få MDKs forum ændret osv, men prøv engang det samme med FB
)
Her (på forum) har
VI trods alt en mulighed for at påvirke tingene, og
VI kan sørge for at alle informationer er her til "evig tid".
I mine øjne skulle MDKs facebook side DØ, eller i det mindste reduceres til en "se venligst MDK hjemmeside og forum for mere information" (som også er gjort på JetDanmarks FB side).
Ja ja, jeg har hørt sangen om at "vil man have fat i nye medlemmer så er FB den eneste vej". Pladder siger jeg bare, hvis "lille Peter" virkelig vil flyve med modelfly, så klarer det lille pus nok at klikke på et link til MDK hjemmesiden, ellers kan han sikkert få sine curling-forældre til at trykke for ham.
Og den med at MDK forum ser gammel og u-opdateret ud, det ændrer sig jo ikke fordi at det er facebook man bruger, det er ikke værktøjet det drejer sig om, men manden der bruger det! (da SR71 blev designet havde man ingen CAD/CAM systemer men blot en blyant, den fløj sku alligevel)