13 aug 2007 00:14
Nå, idag kom der atter liv i Ys´eren, med ny pumpe. Har fået den til at køre nogenlunde. Dog er der nogle ting, jeg godt vil have lidt råd/hjælp til :-)
Hvordan indstiller jeg regulatoren? Jeg syntes motoren bruger helt vildt meget fuel. Meget mere, end før den nye pumpe kom på. Jeg kan flyve ca. 5-7 min på 400ml. Den ryger helt vildt, det ligner næsten der er røganlæg i flyveren. Desuden vælter der olie ud af udstødningen på den, så hele bunden af flyveren, plus den der står ved halen, er smurt ind i olie. Jeg kan få tomgangen til at ligge på ca. 2300 rpm, lidt ustabil, men ok. Max rpm ligger på 8420, med en mejzlik 16x10 kulfiber propel.
Mit nyblandede fuel, indeholder:
20& Aerosynth 3
20% Nitro
Jeg vil gerne have et par fif, til at indstille maskinen, så den står optimalt, altså optimal ydelse, og brændstofforbrug.
Jeg syntes stadig den vibrerer en del, selvom der er kommet hydemount på. Skal den det?
Er propellen forkert, kan jeg få mere træk ud af den på en måde? Den kan lige præcis gå ligesåstille lodret som den er nu, (flyet vejer 5,85kg tanket og flyveklar). Kan det gøres bedre?
Når det er sagt, syntes jeg det er en lækker motor. Har dog problemer med at slangen mellem krummer og resorør knækker, selvom det er armeret. Hvad plejer man at gøre her?
Jeg syntes jeg så et sted, at tankstudsen på en DZ motor, skal laves på en bestemt måde, så den ikke står og drukner sig selv, hvordan gøres dette?
Den der intake check valve, kan jeg ikke lige se hvordan skal sidde, jeg har vendt og drejet den lille dims, men kan ikke lige forestille mig hvordan den skal sidde :-)
Hvor er det lækkert at maskinen kører igen, og hvor var det rart at flyve med giles´en igen. En stor tak til Eggert, for den suverænen hjælp og vejledning ;)