Alle danske modelpiloters forum

Brugeravatar
MrFox
Emnestarter
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Skal forum være værdiskabende

25 nov 2015 10:53

Som formanden før har været inde på, så er vores forum egentlig mest en brugtbørs og handler ikke så meget om bygning af modeller samt hvad der sker ude i klubberne.

Når der så endelig kommer en byggetråd eller et indslag om en ny klub, ja så drukner disse tråde hurtig i salgstråde.

Jeg synes der skal være plads til det hele, men er det bare en brugtbørs vi vil have, eller kunne man have en seneste nyt funktion hvor salgstråde er filteret fra.

Forum får 2016 til at vise at det er værdiskabende, men er en slagsbørs værdiskabende nok i sig selv?
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser

RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK

The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.

Brugeravatar
Regnar Petersen
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Ja, forum skal være værdiskabende. Hvad

25 nov 2015 11:33

Ja, forum skal være værdiskabende.

Hvad der er værdiskabende for mig er ikke nødvendigvis værdiskabende for andre, så forum vil altid være værdiskabende for mig når jeg poster i forum.

Om nogle tråde drukner i andre, kommer an på hvordan man bruger forum.
M.v.h. Regnar

"Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med hvad du accepterer!"

Brugeravatar
MrFox
Emnestarter
Kontakt:

Hej Regner Ja du har ret

25 nov 2015 11:38

Hej Regner

Ja du har ret det afhænger meget af hvordan man bruger forum

Jeg bruger mest seneste nyt
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser

RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK

The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,

Brugeravatar
Erik Dahl
Kontakt:

Hej Mr. Fox, Jeg mener også

25 nov 2015 12:12

Hej Mr. Fox,

Jeg mener også at forum skal være værdiskabende. Det bliver nok sværere at definere hvad der er værdi:D

En brugtbørs, hvor vi kan sælge og købe brugt udstyr af hinanden synes jeg har stor værdi.
Når vi udveksler ideer til bygning, montering, modificering etc. af modeller og udstyr, synes jeg at forum har stor værdi.
Når vi aftaler at mødes og flyve på tværs af klubber og andre grupper synes jeg at forum har stor værdi.
Når vi kommer med forslag til hvordan MDK´s hjemmeside og web kan fungere, synes jeg at forum kan skabe værdi.
Når vi respektfuldt prøver at flytte og ændre MDK så det passer med tiden, samtidig med at vi bevare det der er godt, synes jeg forum har værdi.

;)
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!

Brugeravatar
MrFox
Emnestarter
Kontakt:

Hej Erik Jeg er helt enig,

25 nov 2015 12:36

Hej Erik

Jeg er helt enig, men jeg synes bare tit at salgstrådene overskygger det hele.
Men igen det er jo fordi jeg mest bruger seneste nyt knappen
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser

RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK

Michael Jensen
Kontakt:

Jeg tænker også over hvis

25 nov 2015 16:21

Jeg tænker også over hvis ikke medlemmer af unionen ikke kan ligge salgstråde ind på brugtbørs bliver dette også som de andre tråde ingenting. Men er det blevet vedtaget a t alke tråde skal man være medlem af unionen. Ikke fordi jeg er medlem, men mere at der kunne være optimalt at salgstråden bliver åbent fir alle sammen og de tråde som omhandler byggetråder osv er et lukket forum.