Alle danske modelpiloters forum

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

UM
Kontakt:

Ja, Arvid, det gør de

29 jun 2015 11:12

Ja, Arvid, det gør de - og billeder.
Rettelse: hovsa - du skriver beskeder. Det ved jeg ikke. Det skal jeg undersøge.

• Vi lukker forum for fremmede - ikke fordi de generer så meget, men fordi Forum skræmmer mere end det lokker dem der ikke kender os.
  • Vi ved at Trafikstyrelsen læser med på det nuværende Forum.
    Det er pinligt og uheldigt at de, der har magten og æren i evig...... skal læse med, når Forum tager sig en sviner eller folk i ubetænksomhed praler, når deres bedrifter har nået nye højder.
  • Med et lukket forum kan vi desuden smide dem ud, som efter gentagende advarsler bliver ved med at skabe sig eller bliver ved med at stifte ufred.

MEN det ér ærgerligt at vi ikke kan tilbyde nye piloter at se den gode side af Forum, for sådan en er der også - faktisk kører Forum pænt og sobert i øjeblikket.
Derfor vil vi satse mere på fjæsbogen både med side og gruppe samt de andre medier der er oppe i tiden. Det er et godt sted for nye folk at blive bekendt med vores hobby.

Det er en tynd argumentation for et lukket forum, vi bliver da godtnok en fattig navlepillende forening. :eek:

• Tvivler at forum kan skræmme nogen væk.
  • Hvad skulle forhindre TS i at lave et medlemsskab af MDK og læse med på forum?
  • Hvorfor kan man ikke smide folk ud af et åbent forum, troede det var det vi havde moderatorer til?
Mvh. Ulrik

De sjove:
De rigtige:

De rigtig sjove:

Gæst

Betyder det at de medlemmer

29 jun 2015 11:30

Betyder det at de medlemmer som arbejder i TS vil blive smidt ud af foreningen?<...>

Et godt spørgsmål og et glimrende forslag. Indtil vi får noget højde som muliggør at vi faktisk kan flyve RC-svæv lovligt: Ud med dem :)

Brugeravatar
MrFox
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Det er nemt at spå

29 jun 2015 14:57

Det er nemt at spå om det nye forum, som jeg ellers ser som noget lækkert og nyt tiltag.

Bliver det et lukket forum, tjaa så siger det sig selv. Der kommer ikke nye til og dermed dør det, såre simpelt. :(

At man vil lave en FB åbne grupper lyder som et godt tiltag, men det bliver også svært.

I denne henseende stiller jeg mig gerne til rådig for alle dem der ønsker et frit åben forum med en aktiv forum administrator.

Dem som føler at de gerne vil være med til et sådan tiltag kan frit melde sig ind her. her

Vi vil så sammen udvikle forum præsis som vi vil.

Se det som en ekstra service og dem som vil være med begge steder er også velkommen. :)
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser

RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK

The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.

Brugeravatar
Erik Dahl
Kontakt:

Det er vildt fedt, at

29 jun 2015 16:18

Det er vildt fedt, at vi har haft et åbent forum så længe som vi har. Det er til gengæld vild ærgerligt at det er nødvendigt at lukke forum en lille eller stor (?) smule, men det har jo kun været nødvendigt fordi nogle ikke kunne administrere ansvaret.

Jeg synes at MDK har gjort MEGET for at beholde forum åbent - også for ikke-medlemmer. Der er blevet modereret og jeg tror at moderatorene har gjort et godt stykke arbejde. De er mennesker, og selvfølgelig har de begået fejl - ellers var de ikke menneskelige.

Forum bliver nu lukket - men åbent for medlemmer der kan finde ud af at opfører sig ordentligt, så vidt jeg har forstået.

Åbenhed? Opføre sig ordentligt?? Frihed under ansvar?? Det er svært:)Nogle af svarene finder man i reglerne for forum, men selv da, er det ikke nemt for alle at finde ud af hvordan man så gør. For nogle vil det stadig være svært.

Alle fora jeg kender er åbne, altså ikke drevet af en forening der kræver medlemsskab, men de opererer så vidt jeg ved alle også med at åbenheden kan indskrænkes for den enkelte. Selv Mr. Fox´s har med sit forbilledlige forslag til "åbent forum" allerede tænkt, at det kan komme på tale at indskrænke åbenheden:
her Vi lader det være åbent indtil videre, og er der så brug for det kan vi lukke nogle af subfora herinde.
Det er klogt tænkt af Mr. Fox, For åbenhed kan jo også være skadelig for omdømmet, eller åbenheden kan kræve så mange kræfter, at en smule lukkethed kan være en gevinst.

Ytringsfrihed er IKKE ytringspligt:)

Kommer vi så til at holde nogle væk fra modelflyvning ved at MDK´s forum kun er åbent for medlemmer?
Sikkert nogle stykker.
Hvor mange?
Tja!?!?
Er det et problem?
Det tror jeg ikke.

Hvis man brænder, skal man nok overkommer de hurdler der er, for at man kan nå det man vil. Der er jo stadig klubber, der gerne vil rådgive kommende modelflyvepiloter uanset medlemskab af MDK, så de kommer godt i gang, og indser at i det mindste en forsikring er "smart" at have. Om det så skal være en forsikring via MDK eller om andre kan finde ud af at lave en forsikringsaftale, er vel lige meget for den der vil have en forsikring. Er man interesseret i mere end en forsikring, må man jo hver især vurdere om MDK giver det bedste totaltilbud på et "modelflyvefællessskab med alt hvad det kan indebære", eller om der dukker andre op der kan give noget mere attraktivt?

Jeg er ikke bekymret - kun for sommervejret, men det kan selv Allan Feld vel ikke gøre noget ved?:)
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!

Brugeravatar
Steen Larsen
Kontakt:

Et godt spørgsmål og et

29 jun 2015 16:35

Et godt spørgsmål og et glimrende forslag. Indtil vi får noget højde som muliggør at vi faktisk kan flyve RC-svæv lovligt: Ud med dem :)

Tænker tit... har du egentlig spurgt højdeudvalget om de kunne bruge din iver der? Du brænder så meget for (lovlig) højere flyhøjde (Hvilket jo også er et godt formål!!) - men brug da kræfterne dér hvor det nytter/flytter noget...
Steen Larsen

Gæst

Tænker tit... har du egentlig

29 jun 2015 17:07

Tænker tit... har du egentlig spurgt højdeudvalget om de kunne bruge din iver der?

Højdevalget er udpeget af MDK's bestyrelse - og dermed er det uden for min rækkevidde. Jeg har lidt kendskab til Gunnar i højdeudvalget (fløj sammen i NFK i ca. 2 år) og kan sige at han i al fald ikke mangler 'iver' eller IQ :) Det hele hænger på TS' manglende forståelse af RC-piloternes situation - deraf min harme mod TS. Beder nogle mig om min hjælp, er jeg klar. Har iøvrigt fløjet fullsize svæv i ca. 5 år, så jeg kender også lidt til situationen for de øvrige luftrumsbrugere.
Du brænder så meget for (lovlig) højere flyhøjde (Hvilket jo også er et godt formål!!) - men brug da kræfterne dér hvor det nytter/flytter noget...
Indrømmet - pladen har sat sig lidt fast i en rille :o Lev med det :)

Gæst

Ytringsfrihed er IKKE ytringspligt:)

29 jun 2015 17:29

<...> Ytringsfrihed er IKKE ytringspligt:) <...>

Det er jeg uenig i. Matematikere har et herligt motto : "Sig hvad du mener (vær proaktiv) og men hvad du siger (vær ærlig)".

M.a.o.: Lad os få "svesken på disken" istedet for al den tågede snak ang. højder. Se fx nedenstående afsnit (som jeg blev gjort opmærksom på af en flink fyr her på forum) vedr. F3B-starten :

Højstarten- en dynamisk kraftakt. Svæveflyvemodellerne startes vha. elspil. Disse elspil er begrænset i deres ydelse , for at gøre forholdene så lige som muligt , og for at det er flyene der udvikles og ikke spillene. Højstartslinerne består af nylon, og har en diameter mellem 1,0 og 1,4mm Afhængig af vind, vejr og teknik opnåes der forskellige starthøjder. Når modellen slipper linen udsættes modellen for op imod 30g belastning.

Ja, goddaw do - ingen får højder under 2x 99.9m... Og hvad med F5J - hvad er det nu lige max-højden er der? Katten sniger sig om den varme grød... Klamt.

Brugeravatar
joppe
Kontakt:

Det er en tynd argumentation

29 jun 2015 19:43

Det er en tynd argumentation for et lukket forum, vi bliver da godtnok en fattig navlepillende forening. :eek:

• Tvivler at forum kan skræmme nogen væk.
  • Hvad skulle forhindre TS i at lave et medlemsskab af MDK og læse med på forum?
  • Hvorfor kan man ikke smide folk ud af et åbent forum, troede det var det vi havde moderatorer til?

+1.
Selvom jeg egentlig snart er ligeglad.
God vind.....
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.....

nielserik
Kontakt:

Det er nemt at spå

29 jun 2015 20:07

Det er nemt at spå om det nye forum, som jeg ellers ser som noget lækkert og nyt tiltag.

Bliver det et lukket forum, tjaa så siger det sig selv. Der kommer ikke nye til og dermed dør det, såre simpelt. :(

At man vil lave en FB åbne grupper lyder som et godt tiltag, men det bliver også svært.

I denne henseende stiller jeg mig gerne til rådig for alle dem der ønsker et frit åben forum med en aktiv forum administrator.

Dem som føler at de gerne vil være med til et sådan tiltag kan frit melde sig ind her. her

Vi vil så sammen udvikle forum præsis som vi vil.

Se det som en ekstra service og dem som vil være med begge steder er også velkommen. :)

Så opgav du endeligt dit store FPV forum:p Og har så bare omdøbt det:D
FPV pilot :D

TommyF
Kontakt:

Flyver ikke mere, men tager

29 jun 2015 20:33

Flyver ikke mere, men tager det da op igen en dag,,, det ville da være mega trist ikke at kunne læse om emnet eller hjælpe andre med det jeg har lært på forum,, lukket forum er helt den forkerte vej i vore dage hvor går mod mere åbenhed... noget bagstræberisk :-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7