Alle danske modelpiloters forum

• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Obi
Kontakt:

Vel skrevet Brian.. Karsten

17 feb 2011 14:04

Vel skrevet Brian..

Karsten

Brugeravatar
Steen Larsen
Kontakt:

Har siddet og læst et

17 feb 2011 14:13

Har siddet og læst et par af disse tråde om hvor populært Modelflyvenyt er.

Når man sidder og læser får man det indtryk at der på forum er en holdning der siger:

Ud med den trykte og ind med den digitale udgave…

Dette billede er imidlertid misvisende. Jeg har kigget de to tråde
”Er Modelflyvenyt pengene værd og for hvem?” og ”Super godt blad” igennem.

Er i interesseret i lidt statistik kan jeg oplyse at:
Der er 47 brugere af forum der har skrevet indlæg i disse tråde, det er 0,01% af MDK´s medlemmer.
Heraf går 9 klart ind for at bladet skrottes. Det er så 0,0025% af MDK´s medlemmer
De øvrige 38 der har skrevet indlæg i trådene er stemt for at den trykte udgave fortsætter i en eller anden form.
Der er så på forum en overvægt af tilkendegivelser for at den trykte udgave fortsætter med forholdet 4,22:1
Overnævnte er baseret på at der er 3600 medlemmer af MDK.

Hvorfor får man så det indtryk at der er mange der syntes den trykte udgave skal skrottes.
Fordi det er her på forum som i resten af den digitale verden:
Det er dem der råber højst der bliver hørt.
Det store tavse flertal som ikke orker at tage diskussionerne bliver aldrig hørt.

Derfor vil forum aldrig give et klart billede af tingenes tilstand og vil altid kun være en diskussionsklub for de få.

Mange der skriver indlæg herinde sætter sig ikke ind i tingene inden de flyver til tasterne. De handler impulsivt og ud fra følelser og overbevisning.
Min påstand er at mange af indlæggene herinde er enten direkte vrøvl eller i bedste fald baseret på fordrejning af fakta eller slet og ret uvidenhed..
Det er også meget brugt herinde at kommenter på citater taget ud af konteksten, så de drmed kan bruges til at fremme egne synspunkter.
Undtagelsen er dog byggetråddene, der som regel er meget sobre.

For mit eget vedkommende er jeg i perioder meget inde på forum, men der kan også gå halve år, eller mere, hvor jeg ikke kigger herinde.

Bladet til gengæld læser jeg med interesse hver gang. Det er selvfølgeligt ikke alt der har min interesse, men det kan jo også være interessant at få udvidet sin horisont omkring andre grene af modelflyve hobbyen.

For mit eget vedkommende var Modelflyvenyt for 7 - 9 år siden en af de væsentligste inspirationskilder til at jeg kom i gang med at flyve modelfly. Da jeg meldte mig ind i RC-Unionen var det hovedsageligt for at få Modelflyvenyt og der gik faktisk et års tid inden jeg begyndte at flyve. Det har nu ført til at vi er 3 i familien der flyver modelfly!!!
Jeg have aldrig fundet forum og hjemmesiden hvis jeg ikke havde set Modelflyvenyt.

Lige til slut vil jeg lige kommenter lidt på at der er nogle der mener de kan spare kontingent hvis de kunne fravælge Modelflyvenyt!!!

I er medlem af en forening. En forening er en solidarisk organisation hvor vi solidarisk støtter op om hinanden og de specialer foreningen dækker.

Jeg flyver ikke eliteflyvning, jeg bruger ikke udlandsforsikrings muligheden, vores klub har ikke i min tid lånt sikkerhedsnet og hvad med alle dem der ikke flyver stormodel skal de så også sættes ned i kontingent i forhold til hvor meget de ”bruger” MDK´s resurser.

Så er vi ude i at hver enkelt af os skal forhandle forsikring, få godkendt flyveplads og modeller ved trafikstyrelsen!!!
Det bliver vist en svær en.

Men det er da rigtigt at der er nogle der skal skrive til bladet.
Så derfor, hvis i vil vide om min 33% SU26 nogensinde kommer ud at flyve, eller den ender som uro under loftet i mit studie / kontor, er i hermed pisket til at læse Modelflyvenyt.

Hvis redaktion er interesseret vil jeg prøve at få en artikel færdig engang i foråret.
Det bliver så exclusive for MFN ingen sneak peak herinde. Dermed en ægte nyhed kun i MFN!

I fremtiden kan der måske også komme nogle artikler om bygning af et trækdyr baseret på Toni Clark´s PA18. Hvem ved, projekter på bedding er der masser af.

Brian B.
Thy.Rc

Hej Brian og ALLE andre...

Redaktionen er ALTID interesseret i at få artikler, billeder eller andet modelflyverelevant som vi kan bringe videre :)

- På redaktionens vegne...
Steen Larsen

poul bentzen
Geografisk sted: NÆSTVED
Kontakt:

Hej bbang, Hvor er det

17 feb 2011 16:48

Hej bbang,

Hvor er det rart at læse et velformuleret indlæg uden diverse platte hentydninger................... MEN NÅR DET ER SAGT..... så generer det mig særdeles meget at læse, at du åbenbart mener : " At det store tavse flertal ikke orker at deltage i debatten................ " underforstået, at det samme tavse flertal bør tilgodeses i væsentlige afgørelser.........SELVOM de ikke gider tage del i debatten ! ! ! I min verden strider dette mod selve grundprincippet i demokrati, og det er vel alt andet det system vi alle vedkender os.
Jeg håber meget, at jeg har misforstået dit indlæg, rigtig meget endda, men imødeser med interesse dit næste indlæg.

Med venlig hilsen Poul :)

Brugeravatar
Erik Dahl
Kontakt:

Hej bbang, Hvor er det

17 feb 2011 18:16

Hej bbang,

Hvor er det rart at læse et velformuleret indlæg uden diverse platte hentydninger................... MEN NÅR DET ER SAGT..... så generer det mig særdeles meget at læse, at du åbenbart mener : " At det store tavse flertal ikke orker at deltage i debatten................ " underforstået, at det samme tavse flertal bør tilgodeses i væsentlige afgørelser.........SELVOM de ikke gider tage del i debatten ! ! ! I min verden strider dette mod selve grundprincippet i demokrati, og det er vel alt andet det system vi alle vedkender os.
Jeg håber meget, at jeg har misforstået dit indlæg, rigtig meget endda, men imødeser med interesse dit næste indlæg.

Med venlig hilsen Poul :)

Hej Poul,
Jeg forstår ikke helt hvad det er der strider mod selve grundprincippet i demokrati, så istedet for at gætte vil jeg bede dig uddybe hvordan du mener at et demokrati skal fungere, og om demokratiet skal tage hensyn eller ej, til dem der deltager mindre end andre?

Jeg blander mig først nu, ved at skrive at jeg synes at baldet skal beholdes. Jeg kan lide det og jeg synes at det kan noget andet end web, så de supplere hinanden.
En af grundene til at jeg ikke har blandet mig før, er at jeg synes at denne diskussion har været på forum tidligere, og så vidt jeg husker har jeg også deltaget der. Det betyder selvfølgelig ikke at man ikke skal tage en diskussion op igen fra tid til anden, men jeg fornemmer at der er stor forskel på hvad de enkelte mener er et tilpas interval. Nogle vil nok mene at bladets eksistens skal debateres hvert år, og andre synes at det må være nok med hvert 3-4 år.
Det er dejligt at enhver kan tage et emne op, men jeg synes at man skal være forsigtig med at konkluderer store beslutninger ud fra et flertal eller mindretal i en tråd, hvor kun et begrænset antal af medlemmerne er aktive. Jeg ved godt at alle har muligheden for at være aktiv og deltagende, men jeg synes også at dem der skal tage beslutningerne skal tage hensyn til dem man kan kalde "det store tavse flertal" - og det synes jeg at de gør godt.
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!

Brugeravatar
Allan Feld
Geografisk sted: Aarhus, DK
Kontakt:

Demokrati kan nemt forveksles med

17 feb 2011 23:08

Demokrati kan nemt forveksles med gadens parlament.

I gadens parlament råder kun de, der kommer på gaden, og blandt dem er det de, som kæfter mest op, der bestemmer.
Det får de lov til fordi de spagfærdige og de som lytter fra vinduerne oppe over gaden, fejlagtigt kommer til at tro, at folket har talt.

Det er demokratiets opgave at sikre, at alle bliver hørt og at deres meninger bliver taget for pålydende.
mvh. Allan Feld

Medlem af AMC, Nuserne, Aviator og Lindtorp

Brugeravatar
OY-2573
Kontakt:

Vel talt Allan. Og så føler

17 feb 2011 23:27

Vel talt Allan.
Og så føler jeg mig helt ude af balance når jeg gerne ser at man ansætter en "rigtig" journalist til at lave opsøgende arbejde og skrive artikler.. Det kunne bruges både i bladet og på hjemmesiden...

Og til dem der argumenterer for at spare lidt på kontingentet: Det er et medlemsskab af en forening, og indholdet af et medlemskab er kendt inden man siger ja...
Der er vel ikke ret mange der skriver til sit mobilselskab at de skal have abbonnementet billigere fordi de ikke har en Iphone og bruger datanettet!!! Hos mobilselskaberne betaler alle til alle funktionerne, uanset om de bruges eller ej.
Jens Damhøj
Nuserne

There are Rules and there are Laws.
The Rules are made by men who think that they know better how to fly your airplane than you.
Laws (of Physics) were made by the Great One. You can, and sometimes should, suspend the Rules but you can never suspend the Laws

Brugeravatar
Søren Lohse
Kontakt:

Vel talt Allan. Og så føler

17 feb 2011 23:38

Vel talt Allan.
Og så føler jeg mig helt ude af balance når jeg gerne ser at man ansætter en "rigtig" journalist til at lave opsøgende arbejde og skrive artikler.. Det kunne bruges både i bladet og på hjemmesiden...

Og til dem der argumenterer for at spare lidt på kontingentet: Det er et medlemsskab af en forening, og indholdet af et medlemskab er kendt inden man siger ja...
Der er vel ikke ret mange der skriver til sit mobilselskab at de skal have abbonnementet billigere fordi de ikke har en Iphone og bruger datanettet!!! Hos mobilselskaberne betaler alle til alle funktionerne, uanset om de bruges eller ej.

Hmm... min kæreste betaler ikke for data for hun bruger det ikke ?!?

Hos telenor er der fx. 3 slag typer abn.

1 Tale
2 Tale/sms
3 Tale/sms/data

Så jeg tror ikke #1 og 2 betaler for data med mindre de bruger det
Vh
Søren L
61 60 02 64

OY-6325

www.fpvsyd.dk"

ClausT
Kontakt:

Tilbage på sporet.. priser på

18 feb 2011 00:08

Tilbage på sporet.. priser på mobiltjenester er ikke emnet her..

Brugerbetaling kan indføres på alt og prisen bliver derefter, næppe lavere?!

Jeg bruger ikke forsikringen (håber jeg!), men betaler dog stadig til den.. gæt selv hvorfor.. og her hører der et par krydsede fingre, harefødder og andre relikvier med i billedet :eek:

Jeg læser bladet og vil ikke undvære det, men så gerne at der blev brugt flere penge på det.

Jeg er flittig bruger af online tjenester, f.eks. modelflyvning.dk's forum som jo er 'gratis' eller hvad? Nåååh, det er også noget som er med i kontingentet...

Jeg har stor glæde af meget arbejde der udføres i MDK, uden at jeg egentlig er opmærksom på det.. bortset fra når jeg opdager at det gør livet lettere for min flyvning..

Jeg, jeg, jeg og endnu engang jeg er også medlem af flere andre foreninger... gæt selv hvorfor!

UM
Kontakt:

Poll

18 feb 2011 08:41

Poll

Så er det muligt at afgive en stemme om bladet: her
Mvh. Ulrik

De sjove:
De rigtige:

De rigtig sjove:

Brugeravatar
Stenild
Geografisk sted: Aars
Kontakt:

Langt hen af vejen er

18 feb 2011 08:55

Langt hen af vejen er jeg enig med Claus, jeg læser bladet, men det er mindre og mindre. Da jeg startede med at flyve for ca. 15 år siden var det med stor spænding jeg fik bladet ind af døren og det blev læst flere gange.
Men som sagt er det mindre og mindre, for jeg mangel nyt og spændende stof. I min verden er der ikke ret meget nyt i bladet, det er altid et lille stykke bagefter. De anmeldelser der er i bladet af diverse fly, vil jeg kunne finde (ikke mindst her på forum) flere ting om og det er stort set med det samme, og har man bare lidt lyst til at kigge rundt på nettet kommer der mængder at test af samme ting.

Jeg vil som nok ikke undvære bladet for der kommer da en gang imellem et guldkorn eller to, men hovedereglen er at bladet bliver bladret igennem og heller ikke mere.
Jeg har måske ikke de gyldende råd, men havde jeg skulle købe bladet hveranden måned i kiosken er jeg ikke sikker på at det var MFN jeg havde valgt, det er det for tyndt til.
Mvh

Brian Stenild

• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8