Hej til alle læsere eller kikkere.
Jo bladet er kommet til Jylland, men når man nu bruger så meget plads på billederne, kunne de vel godt være af en lidt bedere billedekvalitet.
Set i forhold til andre blade jeg modtager er der plads til forbedringer, og jeg mener, at en stor del af vor hobby består af detaljer, men de kommer ikke til udtryk i vort blad med den biledekvalitet.
For mig ser det ud til, at kvaliteten af billederne er blevet ringere, i takt med, at den teknogiske udvikling skulle være blevet bedere.
Om det er en dårlig trykker, eller om man skraber bunden af pris på bladet ved jeg ikke, men plads til forbedringer af billederne burde der være plads til, jeg syntes det er synd for den der gidder skrive en god artikel, og billederne ikke bliver gengivet i en ordentlig kvalitet.
Iøvrigt går den dårlige kvalitet igen på annoncerne.
Dette var så det sure opstød fra mig idag..håber ikke i bliver alt for sure, over en lille kritik af vort elskede blad.
Vi blive i al fald ikke sure over den slags i redaktionen.
Uden at jeg vil komme ind på det tekniske (for det er Marianne der har styr på det) så er papirkvaliteten valgt ud fra en masse kriterier. Blanke sider (som iøvrigt giver langt flottere billeder) har ofte være oppe og vende, men genskinnet i dem gør at valget er blevet det matte papir (som en af faktorerne!) Det er sådan jeg læser din "kritik" om billeder, da du også nævner annoncørernes billeder.
Jeg ser selv jævnligt i tyske og franske magasiner og der er det nogle vildt flotte billeder - men igen, pga det blanke papir - der bliver jeg til gengæld selv irriteret over de mange genskin fra lamper og lys.
Kvaliteten af billederne hviler jo i stor grad på de mennesker der indsender artikel/billeder til bladet.
Jeg mener faktisk at kunne huske i bladene, at have læst min. kravene(kb/pixels) til billederne der indsendes.
Så altså det er fotografen der skal klandres og ikke bladet/redaktionen.
Skribenternes billeder er naturligvis af varierende kvalitet. Det er ikke alle der har interesse i at tage billeder, og så bliver det ofte bare et hurtigt skud, så er der nogle der har det fedeste fotogrej og som tager perfekte skud hver gang - og alt derimellem ser vi også ;)
Så når bledet bliver skrevet på den måde det gør, med frivillige ude fra alle klubberne - så bliver det også et varieret udbud af teskt, skriveevner og fotos - og ærlig og personligt talt, så synes jeg det har sin helt egen charme!
Med nutidens kameraer så er det ikke noget problem at levere billeder der har en fornuftig størrelse og tilpas mange data til at det egner sig til tryk. Problemet er nu nok mere at flere og flere går over til at bruge smartphones - hvor det er optikken der giver nogle ringere billeder end et kompaktkamera vil kunne levere. Der er min personlige holdning at det er lidt ærgerligt.