Alle danske modelpiloters forum

Brugeravatar
Prins Valentin
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Hej til alle læsere eller

21 feb 2012 15:49

Hej til alle læsere eller kikkere.

Jo bladet er kommet til Jylland, men når man nu bruger så meget plads på billederne, kunne de vel godt være af en lidt bedere billedekvalitet.
Set i forhold til andre blade jeg modtager er der plads til forbedringer, og jeg mener, at en stor del af vor hobby består af detaljer, men de kommer ikke til udtryk i vort blad med den biledekvalitet.
For mig ser det ud til, at kvaliteten af billederne er blevet ringere, i takt med, at den teknogiske udvikling skulle være blevet bedere.

Om det er en dårlig trykker, eller om man skraber bunden af pris på bladet ved jeg ikke, men plads til forbedringer af billederne burde der være plads til, jeg syntes det er synd for den der gidder skrive en god artikel, og billederne ikke bliver gengivet i en ordentlig kvalitet.

Iøvrigt går den dårlige kvalitet igen på annoncerne.

Dette var så det sure opstød fra mig idag..håber ikke i bliver alt for sure, over en lille kritik af vort elskede blad.

Kvaliteten af billederne hviler jo i stor grad på de mennesker der indsender artikel/billeder til bladet.
Jeg mener faktisk at kunne huske i bladene, at have læst min. kravene(kb/pixels) til billederne der indsendes.
Så altså det er fotografen der skal klandres og ikke bladet/redaktionen.

Det er dette jeg har læst :

her
OY 6083
Kontakt mig på : boxofspace@gmail.com

Brugeravatar
Steen Larsen
Kontakt:

Hej til alle læsere eller

21 feb 2012 16:24

Hej til alle læsere eller kikkere.

Jo bladet er kommet til Jylland, men når man nu bruger så meget plads på billederne, kunne de vel godt være af en lidt bedere billedekvalitet.
Set i forhold til andre blade jeg modtager er der plads til forbedringer, og jeg mener, at en stor del af vor hobby består af detaljer, men de kommer ikke til udtryk i vort blad med den biledekvalitet.
For mig ser det ud til, at kvaliteten af billederne er blevet ringere, i takt med, at den teknogiske udvikling skulle være blevet bedere.

Om det er en dårlig trykker, eller om man skraber bunden af pris på bladet ved jeg ikke, men plads til forbedringer af billederne burde der være plads til, jeg syntes det er synd for den der gidder skrive en god artikel, og billederne ikke bliver gengivet i en ordentlig kvalitet.

Iøvrigt går den dårlige kvalitet igen på annoncerne.

Dette var så det sure opstød fra mig idag..håber ikke i bliver alt for sure, over en lille kritik af vort elskede blad.

Vi blive i al fald ikke sure over den slags i redaktionen.

Uden at jeg vil komme ind på det tekniske (for det er Marianne der har styr på det) så er papirkvaliteten valgt ud fra en masse kriterier. Blanke sider (som iøvrigt giver langt flottere billeder) har ofte være oppe og vende, men genskinnet i dem gør at valget er blevet det matte papir (som en af faktorerne!) Det er sådan jeg læser din "kritik" om billeder, da du også nævner annoncørernes billeder.

Jeg ser selv jævnligt i tyske og franske magasiner og der er det nogle vildt flotte billeder - men igen, pga det blanke papir - der bliver jeg til gengæld selv irriteret over de mange genskin fra lamper og lys.

Kvaliteten af billederne hviler jo i stor grad på de mennesker der indsender artikel/billeder til bladet.
Jeg mener faktisk at kunne huske i bladene, at have læst min. kravene(kb/pixels) til billederne der indsendes.
Så altså det er fotografen der skal klandres og ikke bladet/redaktionen.

Skribenternes billeder er naturligvis af varierende kvalitet. Det er ikke alle der har interesse i at tage billeder, og så bliver det ofte bare et hurtigt skud, så er der nogle der har det fedeste fotogrej og som tager perfekte skud hver gang - og alt derimellem ser vi også ;)

Så når bledet bliver skrevet på den måde det gør, med frivillige ude fra alle klubberne - så bliver det også et varieret udbud af teskt, skriveevner og fotos - og ærlig og personligt talt, så synes jeg det har sin helt egen charme!

Med nutidens kameraer så er det ikke noget problem at levere billeder der har en fornuftig størrelse og tilpas mange data til at det egner sig til tryk. Problemet er nu nok mere at flere og flere går over til at bruge smartphones - hvor det er optikken der giver nogle ringere billeder end et kompaktkamera vil kunne levere. Der er min personlige holdning at det er lidt ærgerligt.
Steen Larsen

Brugeravatar
Thomas I Nielsen
Kontakt:

Et ok blad hvis man

22 feb 2012 21:05

Et ok blad hvis man godt vil læse om fly. Personlig savner jeg noget mere læsning om helikopter.

Alt fra mig.

/TiN
Mvh.
Thomas I. Nielsen.
OY 2456.
A & H Certifikat / Kontrollant.
Klub: GRCC - Ishøj Helikopter Klub.

Brugeravatar
Steen Larsen
Kontakt:

Et ok blad hvis man

24 feb 2012 20:09

Et ok blad hvis man godt vil læse om fly. Personlig savner jeg noget mere læsning om helikopter.

Alt fra mig.

/TiN

Hej Tin...

det kan jeg sagtens følge dig i... MEN der er (mig bekendt) ikke nogle i redaktionen der flyver helikopter. Derved er berøringsfladen ikke så stor på det område.

Men jeg ved jo at i ude i Greve roder en del med det nyeste af det nyeste, bla FBL systemer - og sikkert en masse jeg (og måske andre) ikke ved noget som helst om. Når jeg læser i helikopter forum, så fornemmer jeg at der er en del af jer der ved hvad det handler om og hvad der "rør sig" i den verden med roterende fis i... nej roterende vinger ;)

Er der ikke en af jer (eller nogle stykker) der kunne sætte jer ned og skrive lidt til bladet om alt det nye - for eks ANER jeg ikke hvad FBL gør godt for og hvad der gør opsætningen af det så svært - og jeg ville glæde mig til at læse om det. Er der bare nogle stykker mere der ville det så er jeres arbejde jo ikke spildt, men tværtimod er der en masse viden der bliver formidlet ud...

Jeg siger ikke "nu har du brokket dig, så skal du også skrive..." Men der MÅ være en (eller måske to??) af jer der kan skrive lidt, og har han/de tilmed lyst så ville det jo være fantastisk at få noget helikopterstof i bladet - det er jo den eneste vej til det, det er at frivllige gør den indsats det er at skrive erfaringer og råd - det KUNNE jo være at de medførte at andre også ville skrive om DERES helikoptere - og pludselig skal vi høre på "ej altså der er alt for meget helikopterstof i bladet, jeg vil læse om fly..." :D

Hvorfor ser vi aldrig (ok meget sjældent i al fald) en helikopter i rubrikken "min model"?? her er der jo netop plads til at kort at vise sin model frem, det behøver jo ikke være en super skalamodel, men i jeres helikoptere er der ofte en masse fedt grej - lad os da se dem...

Jeg glæder mig til min indboks rummer en artikel eller flere om helikopterstof.

Husk vi bringer hvad vi får, og derfor præges bladet jo af hvad vi får... men bestemt også af hvad vi IKKE får af stof ;)
Steen Larsen

Brugeravatar
Thomas I Nielsen
Kontakt:

Hej Steen. Håber alt ok. Jo

26 feb 2012 18:52

Hej Steen.

Håber alt ok. Jo har tænk tanken om at man selv kunne skrive lidt ind til bladet. Et sted skal vi jo starte :-) har nogle ider ;)

Vi tales ved.

/Thomas

Hej Tin...

det kan jeg sagtens følge dig i... MEN der er (mig bekendt) ikke nogle i redaktionen der flyver helikopter. Derved er berøringsfladen ikke så stor på det område.

Men jeg ved jo at i ude i Greve roder en del med det nyeste af det nyeste, bla FBL systemer - og sikkert en masse jeg (og måske andre) ikke ved noget som helst om. Når jeg læser i helikopter forum, så fornemmer jeg at der er en del af jer der ved hvad det handler om og hvad der "rør sig" i den verden med roterende fis i... nej roterende vinger ;)

Er der ikke en af jer (eller nogle stykker) der kunne sætte jer ned og skrive lidt til bladet om alt det nye - for eks ANER jeg ikke hvad FBL gør godt for og hvad der gør opsætningen af det så svært - og jeg ville glæde mig til at læse om det. Er der bare nogle stykker mere der ville det så er jeres arbejde jo ikke spildt, men tværtimod er der en masse viden der bliver formidlet ud...

Jeg siger ikke "nu har du brokket dig, så skal du også skrive..." Men der MÅ være en (eller måske to??) af jer der kan skrive lidt, og har han/de tilmed lyst så ville det jo være fantastisk at få noget helikopterstof i bladet - det er jo den eneste vej til det, det er at frivllige gør den indsats det er at skrive erfaringer og råd - det KUNNE jo være at de medførte at andre også ville skrive om DERES helikoptere - og pludselig skal vi høre på "ej altså der er alt for meget helikopterstof i bladet, jeg vil læse om fly..." :D

Hvorfor ser vi aldrig (ok meget sjældent i al fald) en helikopter i rubrikken "min model"?? her er der jo netop plads til at kort at vise sin model frem, det behøver jo ikke være en super skalamodel, men i jeres helikoptere er der ofte en masse fedt grej - lad os da se dem...

Jeg glæder mig til min indboks rummer en artikel eller flere om helikopterstof.

Husk vi bringer hvad vi får, og derfor præges bladet jo af hvad vi får... men bestemt også af hvad vi IKKE får af stof ;)
Mvh.
Thomas I. Nielsen.
OY 2456.
A & H Certifikat / Kontrollant.
Klub: GRCC - Ishøj Helikopter Klub.

ravn
Kontakt:

Så kom der en ny

13 jun 2012 17:34

Så kom der en ny til mig :)
Kim

Brugeravatar
aimittun
Kontakt:

- og til mig... :)

14 jun 2012 18:20

- og til mig... :)
Mvh
André
OY-1903

@IM

Bo_Christiansen
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Modelflyvenyt og konens nybagte drømmekage,

14 jun 2012 21:06

Modelflyvenyt og konens nybagte drømmekage, så bliver det ikke bedre... :D
OY 1628

Brugeravatar
Allan Feld
Geografisk sted: Aarhus, DK
Kontakt:

Det skulle da lige være

14 jun 2012 23:44

Det skulle da lige være sådan et dejligt flyvevejr, at man ikke havde tid til at læse Modelflyvenyt.
mvh. Allan Feld

Medlem af AMC, Nuserne, Aviator og Lindtorp

forst
Kontakt:

I går, torsdag, fik konen

15 jun 2012 09:05

I går, torsdag, fik konen sit ugentlige Billed Bladet!