Alle danske modelpiloters forum

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13
 
Finn Mølsted
Indlæg: 1169
Tilmeldt: 10 jan 2008 21:58
Kontakt:

Hej Jesper. Vi har ikke noget

09 jan 2009 09:39

Hej Jesper.
Vi har ikke noget lokum i Haslev Modelflyve Klub.
Shit man, når man som jeg kan have lidt "løs" mave engang imellem.
Sørger derfor altid for at have papir i bilen.
Så kan jeg altid gå en tur ud i botanikken, hvis trykket bliver
for stort.
Hilsen Finn Mølsted 4895 HMK og NMK.
 
Tossetøsse
Emnestarter
Indlæg: 135
Tilmeldt: 01 jan 2009 19:03
Kontakt:

Nok dumt at nødlande ude

09 jan 2009 11:32

Nok dumt at nødlande ude i "botanikken" så ! :D
Hej
Hedder \"rigtigt\" Lennart Oberg er 43 år og familefar, én af mine
døtre er fascineret af flyvere og jeg har lovet hende at FAR nok skal få noget på vingerne.
http://da-dk.facebook.com/people/Lennart-Oberg/1462692528
 
Finn Mølsted
Indlæg: 1169
Tilmeldt: 10 jan 2008 21:58
Kontakt:

Helt korrekt! Af samme grund vælger

09 jan 2009 23:03

Helt korrekt!
Af samme grund vælger jeg også det område, med tæt bevoksning, hvor
alle hundeklubbernes hunde i forvejen "drejer dampere af".:D
Her må vi alligevel ikke flyve!;)
Hilsen Finn.
 
Brugeravatar
renedreier
Indlæg: 162
Tilmeldt: 07 maj 2008 12:13
Kontakt:

Hej, det er nogle sjove

10 jan 2009 21:18

Hej, det er nogle sjove historier, jeg vil da også gerne fortælle om hvordan man absolut ikke skal håndtere en heli.
For omkring 20 år siden fik jeg en graupner bell47 heli, det var mit første møde med rc helis, nå hvorom alting er fik jeg startet motoren efter en del besvær, havde bare glemt at sætte batteriet til modtageren ordentligt fast så da jeg kom op på ca 1/3 gas røg batteriet af, og intet virkede, da den jo var med fuld tank var gode råd dyre, den res jo rundt om sig selv!!!, jeg troede jeg kunne stoppe den med foden, det gik ikke helt efter planen, jeg fik stoppet den, desværre efter at hovedrotoren havde ramt mig på venstre skinneben og lavet et ordentligt hul[B):5ff43aca][B):5ff43aca] skulle hilse og sige det f.... ondt.

Mvh

Rene
 
Brugeravatar
renedreier
Indlæg: 162
Tilmeldt: 07 maj 2008 12:13
Kontakt:

Hej, det er nogle sjove

10 jan 2009 21:20

Hej, det er nogle sjove historier, jeg vil da også gerne fortælle om hvordan man absolut ikke skal håndtere en heli.
For omkring 20 år siden fik jeg en graupner bell47 heli, det var mit første møde med rc helis, nå hvorom alting er fik jeg startet motoren efter en del besvær, havde bare glemt at sætte batteriet til modtageren ordentligt fast så da jeg kom op på ca 1/3 gas røg batteriet af, og intet virkede, da den jo var med fuld tank var gode råd dyre, den res jo rundt om sig selv!!!, jeg troede jeg kunne stoppe den med foden, det gik ikke helt efter planen, jeg fik stoppet den, desværre efter at hovedrotoren havde ramt mig på venstre skinneben og lavet et ordentligt hul[B):e70eea79][B):e70eea79] skulle hilse og sige det gør f.... ondt.

Mvh

Rene
 
Bjarne Nielsen
Indlæg: 153
Tilmeldt: 03 nov 2005 08:55
Kontakt:

Hvis der er nogen som

10 jan 2009 21:49

Hvis der er nogen som er dum så er det mig.

i 1986 havde jeg en Kyosho Christen Eagle med en OS fs61 på. Jeg havde spændt modellen fast med et tov, og motoren gik for fuld skrue, så sad jeg og kikkede på senderen, en gammel Futaba hvor jeg ville justere skralden på gassen, så den ikke gik så hårdt, så rakte jeg ud efter værktøjskassen som også er startkasse, og stikker tommelfingeren direkte i propellen, knald sagde det og så hang tommelfingeren i et stykke hud, motoren kørte fint videre. Nå jeg kunne ikke mærke noget overhovedet, og det så meget mærkeligt ud med den finger, så jeg begyndte at svede rigtig meget, nå men afsted til hvidovre hospital, med fingeren viklet ind i en beskidt olieklud. På skadestuen fortalte jeg den søde receptionist, at jeg havde hakket mig i fingeren med en modelmotor, hun bad mig om at sætte mig og vente. efter et stykke til blødte det så meget, at jeg gik op til receptionen, og spurgte om jeg ikke kunne komme hurtigere til, for det blødte så meget, at det svinede at til. Samtidig stod der en pige på ca. 14 år med sin mor, som var meget utålmodig, hun var faldet af en hest og havde forstuvet foden. Receptionisten bad mig lige om at se fingeren, så jeg viklede kluden af, så dinglede tommelfingeren frem og tilbage, og pigen på 14år så det, og gik ud som et lys, hun faldt bagover og knaldede baghovedet direkte i betongulvet. Så trykkede receptionisten på nogle knapper, og straks kom der en masse mennesker i hvide kitler. De brugte to timer på at sy min tommelfinger fast igen. Jeg har fuld førerlighed i min tommelfinger idag, de var sgu dygtige de læger. For at det ikke skal være løgn, hakkede jeg også min anden tommelfinger engang i halvfemserne. Siden har jeg haft stor respekt for motorer med propeller på.
GRCC - KFK
 
Bjarne Nielsen
Indlæg: 153
Tilmeldt: 03 nov 2005 08:55
Kontakt:

Her er lige et billede

10 jan 2009 22:27

Her er lige et billede af min Kyosho Christen Eagle. Jeg skulle lige scanne det ind.



72,59KB

Her er en anden model som måtte bide i græsset fra 1984, jeg havde lige indkøbt Futaba´s micro servoer 18g ! 600,- så brændte højderors servoen af. Motoren havde smeltet sig helt ud af huset, arrrrrgh.




79,83KB
GRCC - KFK
 
Finn Mølsted
Indlæg: 1169
Tilmeldt: 10 jan 2008 21:58
Kontakt:

Hej Bjarne. Godt at du bevarede

11 jan 2009 01:01

Hej Bjarne.
Godt at du bevarede førligheden. Grim oplevelse, du her har været ude
for.
Jeg har også prøvet det der stunt med at stikke tommelfingeren i
propellen...!
Mit held var bare at der her var tale om en OS 40 LA i TOMGANG!!!!
Jeg er i dag RIGTIG glad for at det "bare" er en såkaldt
"begyndermotor"...Hak i neglen og lidt løs hud!
Med til historien hører også at jeg allerede dengang fløj med større
grej...Graupner TAXI 2000 med OS FS90, som jeg heldigvis IKKE har
haft fingrene i!!
Hilsen Finn.
 
psindrup
Indlæg: 4152
Tilmeldt: 25 nov 2007 12:29
Kontakt:

Bjarne - tak for din

11 jan 2009 10:29

Bjarne - tak for din dramatiske beretning.

Melder historien noget om hvordan det gik den stakkels 14 årige pige? :-)

Peter
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."
 
Michael Dines
Indlæg: 205
Tilmeldt: 10 okt 2003 19:23
Kontakt:

Ja..Så må jeg vel også

12 jan 2009 22:17

Ja..Så må jeg vel også dele de "Uheldige" Modelflyveoplevelser med jer...1) Mit første motorfly, en QB 15 H, købt hos Transmerc, fik en gammel udslidt 3.5 ccm Webra motor monteret, potten sad løs, og for at undgå at tabe den, blev den demonteret...Det viste sig at ikke være en særlig god ide...Ud over den extra dejlige lyd så antændte udstødningen den efterhånden oile insovset højre side af modellen...Meget ild...Nødlanding...Hele højre side brændt...helt ned til halen....2) Jeg havde lige købt mig en Graupner Bell 212 med pontoner..Den blev startet med en kilrem under kroppen, og i dette tilfælde imens helien stod oppe på taget af en Morris Mascot, delvis holdt på plads i en tagbagagebære....Nå, men senderen blev tændt og hængt i stroppen rundt om halsen, motoren startet, og da jeg lagde starteren ned (Bukkede mig ned) og efterfølgende rejste mig, svingede senderen ind på maven, fuld gas, kammeraten kunne ikke holde rotoren længere, så han slap...rotoren op i omdrejninger samtidigt med at jeg rejste mig...så hørte jeg et kraftigt KLIK..Dukkede mig samtidigt, og antennen på senderen var klippet over...! MEGET tæt på min hovedhøjde...!!!3) Under bygningen af een af mine fly, skulle jeg bore et 6mm hul i et motorspant...Det var i mine helt unge dage, så jeg placerede krydsfinerpladen på mit lår, tændte boremaskinen og borede gennem pladen og lige ind i lårmusklen...! Boret trak en 6mm "Kødspån" lige ud at lårmusklen....Kvajet ik? Biopsi kalder man det vist idag...!4) Og så er jeg indehaver af 4 propelhak-ar på hænderne...!5) Min DELMO deltaplan fik en 10 ccm speed motor...Nu fløj den som en drøm..Rigtigt hurtigt..også lodret nedaf..men ved opretningen blev alle hængsler revet ud af det ene ror...Lodret ned i en Stenbunke....PULVERFLY....Fløj vist over flyets og mine evner....!6) Byggede en helt ny Graupner HI-FLY svæver...Rigtig flot, Første start foregik i Kuling vind, ved hjælp af 100 meter halmbindergarn (Ret tykt) trukket af nabo landmandens søn..som tilsyneladende synes at der skulle løbes mach 0.3...!!! i Kuling...!!! 20 meter oppe...Begge vinger knækket...krop knust...3 sekunders flyveglæde...!!!7) Havde lånt et RC anlæg af en kammerat (Graupners det gule).Monterede det i en lavvinget 6.5ccm meget stabil kunstflyvningsmodel...Kunne ikke vente på godt vejr, så den blev startet i regnvejr på Haslev efterskoles fodboldtbane...Flyet lettede fint, ved første drej skete det intet...modellel steg i en 10 graders fin vinkel vestpå.. og forsvandt totalt fra denne verden...10 knallert drenge ud og lede..Politi anmeldt..Skrev efterlysning i aviser...Intet respons..Hørte et halt år senere om et fundet modelfly som passede på mit i beskrivelserne som var fundet øst for Kalundborg....Mit fly havde fuel til ca 20 minutter, og det fløj rimeligt hurtigt...men mon det var det/min, det fandt jeg aldrig ud af...!!! Så fly, motor og min kammerats RC udstyr væk...Så røg der en del at modelflyvekontoen til indkøb af nyt udstyr til vennen...:) 

Dette var første afdeling af disse første år med modelflyvning..mere senere..
MVH Dines   
The Jetman...Fuld gas eller Fuld gas....Fuld gas selvfølgeligt
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13