Alle danske modelpiloters forum

psindrup
Kontakt:

SJ - det er godt

07 jan 2009 17:58

SJ - det er godt nok den mest pulveriserede model jeg har set til dato. Selv ikke vi heli-folk kan gøre dig det "kunststykke" efter. :-((

Blev den nogensinde til flyver igen?

Peter
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."

Jens Madsen
Kontakt:

største fejl? at ville tage en

07 jan 2009 19:13

største fejl?
at ville tage en ledning der var på vej i propellen på mi 6,5ccm'er
HELDIGVIS var det i tomgang og kun min tommelfinger fik slag.

siden har en anden præsteret at slukke den med hånden for fuld knald (ikke noget kønt syn ANBEFALES IKKE!)
renault-veteranerne.dk
sitecenter.dk/r4cv
Britmodeller.com
dronninglund-mfk.dk

peterhak
Kontakt:

den mest idiostiske ting jeg

07 jan 2009 20:03

den mest idiostiske ting jeg har gjort, var at låne en havetraktor med et dårligt batteri ud til en ven.
den skulle startes med en startboks, hvor man satte stel til traktoren, og holdte pluds på selve starteren, og den startede med det samme...
men men men....
han ringede et par dage senere, og sagde lortet ikke ville starte, og nu havde han skildt den ad....ud med tændrør...af med luftfilter og karburator osv osv...
jeg kom ud til ham, og samlede den igen, og drejede nøglen om på tænding....satte startboksen på, og den startede første gang...
gæt hvad.......
han havde glemt at dreje nøglen om på tænding, inden han forsøgte sig med startboksen, og derfor havde den ingen tænding, og ville derfor ikke starte....og så begyndte han at adskille den i atomer:(:(:(

senere lånte jeg ham en helt ny rundsav....men han kom til at skære ledningen over, og jeg måtte sætte en ny på....

men så til gængæld pakerede han sin bil bag min firmabil....en kassevogn....
så ikke hans bil da jeg bakkede.....hhmmmmm....
måtte af med 1500kr til en ny kofanger......som iøvrigt aldrig kom på og endte sine dage bag hans brændeskur:(

peter

Brugeravatar
voss
Kontakt:

HAHAHAHA... Damn, nogle gode historier

07 jan 2009 21:21

HAHAHAHA... Damn, nogle gode historier der kommer frem her HAHAHAHA

:D:D:D

Jeg ved godt det er ærgeligt med de mange tabte modeller.. men jeg kan sq ikke lade være med og trække på smilebåndet:D:D

Jesper Voss, DEN-3967

SJ
Kontakt:

Kopi af besked:SJ - det

07 jan 2009 21:59

Kopi af besked:SJ - det er godt nok den mest pulveriserede model jeg har set til dato. Selv ikke vi heli-folk kan gøre dig det "kunststykke" efter. :-((

Blev den nogensinde til flyver igen?

Peter

heh, nej. Man kan umuligt lappe sådan noget sammen igen.
Der var rigtig knald på da den kom ned :-)
Sonnich Johannesen
http://www.grcc.dk/

per_folmann
Kontakt:

Hej! Jeg kan også bidrage til

07 jan 2009 22:03

Hej!

Jeg kan også bidrage til denne tråd,
sidste sommer havde jeg lige samlet en Katana MD fra PA.
jeg glædede mig helt vildt til at prøveflyve denne fantastiske model,
med fiberfusion teknologi, og alt det gode jeg havde hør om den.
Jeg tog på pladsen en solrig dag, men hvor det blæste en 5-6 m/s,
og turde ikke rigtig at starte, tog mod til mig og fløj en lille tur, men landede hurtigt igen da jeg syntes det blæste for meget,
så satte jeg mig ned og ventede en times tid, til vinden aftog.
Nu skulle den rigtig prøves, jeg startede fløj mod venstre, og tænkte ikke over at solen nu stod lavere på himmelen, jeg fløj direkte op i solen, gik i panik, hev febrilsk i pindene....SKRALD og min fine nye katana lå på jorden med 2 smadrede vinger :( havde det nu været med min MPX Gemini, som havde nok 100 ture på bagen, havde jeg bare bevaret roen, holdt kursen og fløjet forbi, og videre, men det kunne jeg bare ikke med katanaen pga. anadrelin ved den første tur,
den var i luften i ca. 30 sec.
Jeg gik hen for at samle stumperne op, og var rigtig ked af det og tænkte" sådan noget pis, skal jeg forsætte med denne hobby?" jeg var knust.
Jeg var alene på pladsen, men heldigvis kom Kim Danefeldt fra klubben forbi, han sagde så til mig: op med humøret, nu tager du og bruger en aften eller 2 på at få limet og lappet de vinger sammen, og det er lige meget hvis de bliver grimme, bare den kan flyve godt igen, så flyver du den til at den slet ikke kan mere, og SÅ køber du en ny, for så kan du flyve"
Jeg har nu min Katana MD nr.2, som jeg er super glad for, og jeg har lært at flyve på højkant, hover, og øver mig nu i at lave en rullende cirkel, det er en super fed flyver som jeg kan blive ved med at øve, og forbedre mine flyveegenskaber med:)
Så tak til kim for at "rede mig":D

Venligst
Per

Jeg gider ikke, hvis den ikke kan loope på højkant!!!

Brugeravatar
jesper gebuhr
Kontakt:

Har gjort flere dumme ting,

08 jan 2009 01:36

Har gjort flere dumme ting, den jeg husker lige nu var da jeg skulle starte min Mustang, var stresset og fik sat ledningen til min gløderørshætte i +12V udgangen på mit powerpanel
Det gav et knald så jeg satte mig bagover:D.

Har også været så letsindig at tage på flyvepladsen med meget dårlig mave.

Jeg stod alene på pladsen og fløj da "koldsveden" meldte sig. Måtte lande NU, efterlade fly og andet grej, humpe hen til bilen og så køre med "udrykning" til den nærmeste tankstation.
( Dengang havde vi ikke toilet i GRCC)

Til alt held var mine ting der stadig da jeg kom tilbage:)

Sidenhen er jeg blevet gift... afgør selv hvad der er min værste bommert[B):4c24a640]

Tossetøsse
Emnestarter
Kontakt:

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D Ja der kommer sku mange

08 jan 2009 09:31

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Ja der kommer sku mange sjove ting frem her.....
Hej
Hedder \"rigtigt\" Lennart Oberg er 43 år og familefar, én af mine
døtre er fascineret af flyvere og jeg har lovet hende at FAR nok skal få noget på vingerne.
http://da-dk.facebook.com/people/Lennart-Oberg/1462692528

peterhak
Kontakt:

glemte at holde øje med

08 jan 2009 22:06

glemte at holde øje med min nye makker igår på arbejdet.
han skulle tanke min minigraver, da den var ved at løbe tør for diesel, og det gjorde han fint må man sige...
i hydralik tanken:(

hva faen....fik da drukket lidt kaffe, imens mekanikerne på smedeværkstedet fik tømt tanken og hældt ny hydralik olie på

KillerYam
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Super emne, og sjovt at

08 jan 2009 23:00

Super emne, og sjovt at folk tør stå ved deres brøllere. Vil da' også gerne bidrage med en.

Var ude at flyve med min zagi vinge.

Den trak til venstre, mere en det kunne trimmes. Men prof som jeg troede jeg var, kunne det da' klares mens jeg fløj.

Kom ind i den rigtige menu til justering af servo nulpunkt. Trykkede på set knappen, og kom så i tanke om at alle servoerne låser på en Mpx 3010 når man justere servo nulpunkt :D

Glad for det kun var en skumvinge, som iøvrigt klarede turen i marken uden skade.