07 jan 2009 22:03
Hej!
Jeg kan også bidrage til denne tråd,
sidste sommer havde jeg lige samlet en Katana MD fra PA.
jeg glædede mig helt vildt til at prøveflyve denne fantastiske model,
med fiberfusion teknologi, og alt det gode jeg havde hør om den.
Jeg tog på pladsen en solrig dag, men hvor det blæste en 5-6 m/s,
og turde ikke rigtig at starte, tog mod til mig og fløj en lille tur, men landede hurtigt igen da jeg syntes det blæste for meget,
så satte jeg mig ned og ventede en times tid, til vinden aftog.
Nu skulle den rigtig prøves, jeg startede fløj mod venstre, og tænkte ikke over at solen nu stod lavere på himmelen, jeg fløj direkte op i solen, gik i panik, hev febrilsk i pindene....SKRALD og min fine nye katana lå på jorden med 2 smadrede vinger :( havde det nu været med min MPX Gemini, som havde nok 100 ture på bagen, havde jeg bare bevaret roen, holdt kursen og fløjet forbi, og videre, men det kunne jeg bare ikke med katanaen pga. anadrelin ved den første tur,
den var i luften i ca. 30 sec.
Jeg gik hen for at samle stumperne op, og var rigtig ked af det og tænkte" sådan noget pis, skal jeg forsætte med denne hobby?" jeg var knust.
Jeg var alene på pladsen, men heldigvis kom Kim Danefeldt fra klubben forbi, han sagde så til mig: op med humøret, nu tager du og bruger en aften eller 2 på at få limet og lappet de vinger sammen, og det er lige meget hvis de bliver grimme, bare den kan flyve godt igen, så flyver du den til at den slet ikke kan mere, og SÅ køber du en ny, for så kan du flyve"
Jeg har nu min Katana MD nr.2, som jeg er super glad for, og jeg har lært at flyve på højkant, hover, og øver mig nu i at lave en rullende cirkel, det er en super fed flyver som jeg kan blive ved med at øve, og forbedre mine flyveegenskaber med:)
Så tak til kim for at "rede mig":D
Venligst
Per
Jeg gider ikke, hvis den ikke kan loope på højkant!!!