Alle danske modelpiloters forum

Dallsen
Emnestarter
Kontakt:

Extreme flight 48'

16 jun 2013 18:02

Hejsa

Jeg er på udkig efter en af deres modeller, enten mxs eller edge540T i 48'.
Nogen forslag til servoer til en sådan fætter?

På Rc-netbutiks hjemmeside, anbefaller han BMS-373MG, men dem har jeg siddende i en RS-352 i skum, og tænker de måske lige er svage nok?!?

Nogen med erfaringer dertil?

Mvh

Dali

Dallsen
Emnestarter
Kontakt:

Hej Dali, jeg er stor

16 jun 2013 18:50

Hej Dali, jeg er stor fan af Extreme Flight, er selv igang med at lave min 5. af dem klar til jomfrutur nu.. min første var en Extra 300 EXP 48'' faktisk
og her ville jeg tage noget i stil med deher servoer: her
de er dog ikke digitale, men det er heller ikke nødvendigt, de skal jo bare være stærke og hurtige nok.. og dether ville være fint nok til mig, og jeg flyver hård 3D med mit.
jeg ved godt at mange bliver bange når der står Kina på det, men tro mig. selv min 60 tommer extra og endda også min 70'er kører med Turnigy servoer, og det virker! på billederne ser du min 60'' og den er udelukkende med Turnigy servo, motor, esc, sbec og lipo

Jamen jamen, det ser jo ganske fornuftigt ud, især prisen jævnfør de andre rc-netbutik anbefaler;)...tusind tak for hjælpen:)

Brugeravatar
Tommy_OY-6633
Kontakt:

Jamen jamen, det ser jo

16 jun 2013 23:18

Jamen jamen, det ser jo ganske fornuftigt ud, især prisen jævnfør de andre rc-netbutik anbefaler;)...tusind tak for hjælpen:)

så lidt :D håber vi ses til 3D Xreme Flight her om 14dages tid?
der kommer jo flere forskællige Extreme Flight Modeller:D
3D Biaches!!!!!!!!!!!

Tommy Nielsen

Brugeravatar
Tommy_OY-6633
Kontakt:

Glemte lige at sige at

17 jun 2013 13:56

Glemte lige at sige at hvis du mangler hjælp til et godt motor setup, så har jeg også evner til det
3D Biaches!!!!!!!!!!!

Tommy Nielsen

Dallsen
Emnestarter
Kontakt:

Glemte lige at sige at

17 jun 2013 16:45

Glemte lige at sige at hvis du mangler hjælp til et godt motor setup, så har jeg også evner til det

Kommer desværre ikke til 3D Extreme:/, mht til motor har jeg faktisk kikket på en turnigy
her

Har fået en fra klubben til at kikke/regne lidt på hvor god/effektiv den er, glæder mig til at høre hvad han siger;).
Jeg er jo relativ ny i hobbyen, har ikke haft mit et års jubilæum endnu;), så derfor jeg har brug for lidt hjælp mht setup lidt endnu.
Der er jo sindssygt meget at lære i den her branche:)

/Dali

Dallsen
Emnestarter
Kontakt:

Jeg har regnet lidt på

17 jun 2013 18:01

Jeg har regnet lidt på din motor her.. ud fra hvad jeg kan se, så set det ret godt ud, den vil rykke uden at være totalt ballistisk.
hvis det var mig havde jeg prøvet at finde en motor med et lidt mindre omdrejningstal, for at kunne køre en 13x06, i stedet for 12x06 MAXIMUM 12x6,5
men okay så igen, hvis du gerne vil flyve lidt 3D orienteret med den motor, så kan du sagtens, hvis du køber en XOAR-propel eller noget ligende, for de vrider ikke så meget ude i spidserne...
så min endelige vurdering, ja du kan sagtens bruge den motor, hvis du bruger en ordenlig træ propel på den
på billedet ser du min udregning

Link til Xoar elektrisk træ 3D propeller: her

Ps. har også selv 3 af de der SK3'ere, de kører rigtig godt

Ja ok, der står en masse volapyk;), ej, kan se den vil trække lidt over 10.000 omdrejninger, av ikke så lidt, det kan jeg godt se. Men et dejligt par af 80' i effektivitet:), ikke dårligt:).
Men har jeg fået noget galt i halsen?, kan godt se den står til at flyve på 4s og 5s, men den kan vel også flyve på 3s?, min plan var at den skulle kunne flyve på både 3s og 4s, er det muligt så?

Ps: har lige fået øje på denne motor evt:her
/Dali

Brugeravatar
Tommy_OY-6633
Kontakt:

Ja ok, der står en

17 jun 2013 20:01

Ja ok, der står en masse volapyk;), ej, kan se den vil trække lidt over 10.000 omdrejninger, av ikke så lidt, det kan jeg godt se. Men et dejligt par af 80' i effektivitet:), ikke dårligt:).
Men har jeg fået noget galt i halsen?, kan godt se den står til at flyve på 4s og 5s, men den kan vel også flyve på 3s?, min plan var at den skulle kunne flyve på både 3s og 4s, er det muligt så?

Ps: har lige fået øje på denne motor evt:her
/Dali

Du har linket til den samme motor?
men ja hvis din plan var at køre 3s, så har du fået noget galt i halsen på den motor... problemet i det er så også bare det at du skal have en større propel på når du går ned i celle antal, for at holde effektiviteten oppe på motoren.. så hvis jeg var dig ville jeg bare køre den på et fast setup, da flyveren vil opføre sig anderledes på de forskellige setups.
dermed vil den være sværere at lære og kende ordenligt
3D Biaches!!!!!!!!!!!

Tommy Nielsen

Dallsen
Emnestarter
Kontakt:

Du har linket til den

17 jun 2013 20:32

Du har linket til den samme motor?
men ja hvis din plan var at køre 3s, så har du fået noget galt i halsen på den motor... problemet i det er så også bare det at du skal have en større propel på når du går ned i celle antal, for at holde effektiviteten oppe på motoren.. så hvis jeg var dig ville jeg bare køre den på et fast setup, da flyveren vil opføre sig anderledes på de forskellige setups.
dermed vil den være sværere at lære og kende ordenligt

ups:D, skulle være den her:her

Er klar over jeg ville skulle gå op i propel str for at opnå samme effekt spørgsmålet var nu mere hvordan yde evne/flyvetid kontra vægt ville være.
Ved at PA's Bandit er med en trust 40 motor som skulle kunne flyve både med 3s og 4s bare med forskellige propeller og yde nogenlunde den samme effekt, tager jeg fejl?:confused:
(har nemlig rigitg mange 3s jeg gerne ville bruge til den og evt. prøve at flyve den på 4s når det skulle være lidt hidsigere);)

ps: du er meget velkommen til at smide en fodnote ind mht hvilken motor du selv ville smide i den;)?

/Dali

Brugeravatar
Tommy_OY-6633
Kontakt:

17 jun 2013 21:13

altså, jeg ville sige at du skulle køre den på 4s stadigvæk, for ja med 3 og 4s ville du kunne opnå næææsten. samme effekt, men der sker bare det når man går ned i celler, og op i propel størrelse. så vil A forbruget gå op, dermed kortere flyvetid og mere beslastning på din motor.. men det kommer self også an på hvad du gerne vil, for på 3s er den lidt mere floaty aktig, og på 4s opføre den sig lidt mere som en større flyver.

du kan prøve at se denher video, ved ikke hvor rutineret et øje du har, her kan man se hvordan den opføre sig på forskællige batterier og props: [url]http://vimeo.com/13086186

og så mht, motor, så ville jeg vælge den på 700Kv og 665W fordi der kan du sagtens køre en 13x06 og det er lige den propel der er god til den størrelse flyver.

Kan jeg helt klart anbefale Xoar propellerne.. bruger dem selv og koster ikke ret meget mere end en APC
Vedhæftede filer
Propcalc SK3 700kv - 13x06 Xoar.jpg
Propcalc SK3 700kv - 13x06 Xoar.jpg (106.5 KiB) Vist 2260 gange
3D Biaches!!!!!!!!!!!

Tommy Nielsen

Dallsen
Emnestarter
Kontakt:

altså, jeg ville sige at

17 jun 2013 21:38

altså, jeg ville sige at du skulle køre den på 4s stadigvæk, for ja med 3 og 4s ville du kunne opnå næææsten. samme effekt, men der sker bare det når man går ned i celler, og op i propel størrelse. så vil A forbruget gå op, dermed kortere flyvetid og mere beslastning på din motor.. men det kommer self også an på hvad du gerne vil, for på 3s er den lidt mere floaty aktig, og på 4s opføre den sig lidt mere som en større flyver.

du kan prøve at se denher video, ved ikke hvor rutineret et øje du har, her kan man se hvordan den opføre sig på forskællige batterier og props:

og så mht, motor, så ville jeg vælge den på 700Kv og 665W fordi der kan du sagtens køre en 13x06 og det er lige den propel der er god til den størrelse flyver.
Kan jeg helt klart anbefale Xoar propellerne.. bruger dem selv og koster ikke ret meget mere end en APC

Nu har jeg set videoen, og synes den virker "tungere i røven" jo større batteri der kommer i, men jeg er nok ikke så kompetent til at se sådan noget endnu;).
Og mht motor bliver det nok den 700kv der kommer i, yder lidt mere og ser også mere effektiv ud, altså mht flyvetid.
Tommy jeg bukker og skraber og siger tusind tak for din hjælp, det har været stort at få hjælp af en 3D mand i din kaliber til at råde og vejlede en nybegynder som mig:), (ja, nu har jeg jo set hvad du kan på youtube:eek::cool::)). Glæder mig som et lille barn til den står samlede hjemme i stuen, om det så bliver mxs'eren eller edge'en det er jeg ikke sikker på endnu, de er jo næsten ens, men never the less, et kæmpe stort tak herfra:)

Ps: det bliver/skal være træ propeller når jeg er over i denne klasse flyvere ingen tvivl om det, og de der Xoar propeller ser billigere ud en Vox som jeg bruger til min skumfidus så det kunne godt blive tilfældet også;)

/Dali