Alle danske modelpiloters forum

Brugeravatar
MrFox
Emnestarter
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

3D kunstflyvning expo

03 dec 2012 22:58

Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser

RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK

The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.

rocker-keld
Kontakt:

Min erfaring fra sidste år

04 dec 2012 03:38

Min erfaring fra sidste år siger at jeg brugte omkring 60% expo på krængror, og også deromkring på højderor. Sideror skal have knap så meget, men dette er min mening.
Imac flyvning drejer sig ikke om at lave kantet flyvning, selv om det efter programmerne ser sådan ud.
Der bliver lagt mere vægt på at man holder sine linier, og det er flot rolig flyvning man præsterer.
Nu har jeg kun fløjet Imac i 1 sæson, men kan være nogle af de mere "garvede" drenge kan komme med deres input`s også...

Vh..
Brian Andersen
Sæby MFK
Tlf: 29824258
OY 9017

In Heaven all the interesting people are missing..(Nietzsche)

Brugeravatar
MrFox
Emnestarter
Kontakt:

Hej Brian, tak for input

04 dec 2012 07:23

Hej Brian, tak for input :)
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser

RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK

The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,

Brugeravatar
boie
Geografisk sted: Hirtshals/ Danmark
Kontakt:

Jeg kan kun svare for

04 dec 2012 10:34

Jeg kan kun svare for IMAC. Min personlige mening er at det afhænger meget af modellen. Jeg har feks en Yak55 fra CARF, der er hypersensitiv på specielt højde og krængeror. Så for at kunne lave finjusteringer under manøvrerne har jeg 50 % expo (hvilket i mine øjne er meget). Hvorimod min Sbach var mere rolig og der brugte jeg kun 25% expo.

Jeg ville følge producentens vejledning mht udslag og expo. Og så herefter justere ind efter havd der føles godt for dig.

Jeg tror også F3A folkene kan sige en del klogt om dette emne. De er nok eksperterne her i landet når det kommer til at sætte en kunstflyver op og trimme den.

Brugeravatar
MrFox
Emnestarter
Kontakt:

Hej boie, 50% lyder meget og

04 dec 2012 10:57

Hej boie,

50% lyder meget og bliver den så ikke lidt træg når man skal lave snap-roll?
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser

RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK

Brugeravatar
black_117
Kontakt:

Jeg syntes både 50 og

04 dec 2012 13:12

Jeg syntes både 50 og 60 % lyder af meget.

Efter min mening, jo mere Expo jo mindre følsom er den på midten, men til gengæld kommer du så over det punkt med Expo så flyver roret ud i yderpunktet.

Jeg sætter alle mine fly op til 40 % også trimmer jeg Expo nedad indtil det føles rigtigt.

Jeg vil anbefalde dig hvis du gerne vil flyve Imac, at komme til introstævnet. Det bliver afholdt i april hvis alt går som det skal.

Du er også velkommen til at sende en pm eller SMS hvis du har brug for Info
Martin Black
20 87 85 22
black_117 (a) youmail.dk

Danmarks nye hobbyhandler

Brugeravatar
hjort
Kontakt:

Jeg syntes både 50 og

04 dec 2012 14:19

Jeg syntes både 50 og 60 % lyder af meget.

Det kommer måske lidt an på hvilket RC-anlæg man har. Jeg flyver med Multiplex 3030 og bruger gerne + 80 % men på den Futaba FF9 jeg havde en gang brugte jeg kun 60 %.

Mvh OY6689
OY6689 The Flying Tigers
Horsens Indendørs Modelflyveklub & RC-klubben Falcon - Flyver indendørs i Horsens, Vejle, Kolding, Haderslev, Vejen, Odense, Nustrup, Sønderborg, Svendborg, Bevtoft, Fredericia, Gram, Århus, Assens og Vejrup.

sigpic

Brugeravatar
Tommy_OY-6633
Kontakt:

Hej, jeg ef den lidt

05 dec 2012 08:48

Hej, jeg ef den lidt ''ældre skole'' hvor man ikke brugte Expo, vil så dog sige at hvis man også vil have lidt precission på sin flyvning, så er det svært uden Expo, så jeg bruger det også, men aldrig mere end 35% sammen med FULD Udslag for mit vedkommende, for man har mere så fjerner man for meget af ''Udsslagspektrummet'' eller hvad vi nu skal kalde det.

har det sådan med for meget expo, at man får et punkt når man bevæger pinden udaf, at enten så er der fint styr på det, og så ud af det blå eksplodere den bare med udslag.

det er selvfølgelig en smagssag, men jeg plejer at fortælle folk at det er bedst at vende sig til meget udslag og meget lidt expo
3D Biaches!!!!!!!!!!!

Tommy Nielsen

Brugeravatar
black_117
Kontakt:

Hej, jeg ef den lidt

05 dec 2012 09:26

Hej, jeg ef den lidt ''ældre skole'' hvor man ikke brugte Expo, vil så dog sige at hvis man også vil have lidt precission på sin flyvning, så er det svært uden Expo, så jeg bruger det også, men aldrig mere end 35% sammen med FULD Udslag for mit vedkommende, for man har mere så fjerner man for meget af ''Udsslagspektrummet'' eller hvad vi nu skal kalde det.

har det sådan med for meget expo, at man får et punkt når man bevæger pinden udaf, at enten så er der fint styr på det, og så ud af det blå eksplodere den bare med udslag.

det er selvfølgelig en smagssag, men jeg plejer at fortælle folk at det er bedst at vende sig til meget udslag og meget lidt expo

Nu flyver du jo også kun (så vidt jeg husker) 3D, så det er fint lige at få en 3D mening med i det også :-)

Dog ved alm kunstflyvning er meget lidt udslag det mest optimale for mig.
Martin Black

20 87 85 22

black_117 (a) youmail.dk

Danmarks nye hobbyhandler

Brugeravatar
Tommy_OY-6633
Kontakt:

Nu flyver du jo også

05 dec 2012 09:31

Nu flyver du jo også kun (så vidt jeg husker) 3D, så det er fint lige at få en 3D mening med i det også :-)

Dog ved alm kunstflyvning er meget lidt udslag det mest optimale for mig.

Jo korrekt, flyver en hel del 3D, men med 35% Expo kan jeg også flyve alle de der IMAC manøvre

men igen det er bare en smagssag
3D Biaches!!!!!!!!!!!

Tommy Nielsen