Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
bvind6940
Emnestarter
Indlæg: 883
Tilmeldt: 21 apr 2010 10:30
Kontakt:

Lavere flyvehastighed indendørs

24 jan 2015 11:02

Er der nogle som har ide til at sænke flyvehastigheden på et indendørs fly.
Har set lidt på nettet vedr emnet og set at bremseplade på bagkanten er monteret på nogle fly, men sænker det hastigheden eller er det for at forstærke krængrors effekten?
Nogle idéer ?
Bjarne Vind
OY6356
Ringkøbing modelflyverklub
 
mich
Indlæg: 812
Tilmeldt: 27 feb 2007 19:56
Kontakt:

Lav vægt

24 jan 2015 11:05

Lav vægt
Næstved modelflyveklub NMFK
 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Lav vægt-Bremser eller større planareal:D Du

24 jan 2015 11:08

Lav vægt-Bremser eller større planareal:D

Du kan monter små plader bag på krængror og sideror, som bremser
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
bvind6940
Emnestarter
Indlæg: 883
Tilmeldt: 21 apr 2010 10:30
Kontakt:

Den er jeg med på

24 jan 2015 11:09

Den er jeg med på , men flyet vejer det den nu gør.
Nej det var mere om der var noget der kunne gøres der ud over vægten.
Bjarne Vind
OY6356
Ringkøbing modelflyverklub
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4913
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Alt vinkelret på flyveretningen bremser.

24 jan 2015 11:16

Alt vinkelret på flyveretningen bremser. Også en stor propel! Større diameter og mindre stigning, his din motor kan trække den. Propel-bremsen virker bedst i de lodrette manøvre nedad. Sådan gjorde/ gør man i F2B.

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
bvind6940
Emnestarter
Indlæg: 883
Tilmeldt: 21 apr 2010 10:30
Kontakt:

Takker det vil jeg afprøve

24 jan 2015 11:28

Takker det vil jeg afprøve idag.
Bjarne Vind
OY6356
Ringkøbing modelflyverklub
 
Brugeravatar
joenella
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 16 okt 2005 18:03
Kontakt:

Absolut bedste middel til og

24 jan 2015 12:06

Absolut bedste middel til og sænke hastighed er vægt vægt vægt - du kan godt bremse den med lodrette flader sat på hist og her, men er den "tung" så SKAL der en vis hstighed til og holde den i luften, så se på akkuer, motor, modtager, servoer altså ALT det som DU kan gøre noget ved.
Servoer på 3 gr, modtager max 3-4 gr, regulator max 3-4 gr, motor MAX 20 gr. akkuer MAX 15-20 gr, se på dine ledninger - kort dem op til et minimum, brug sytråd til sideror og højderor som pull pull, fjern hjul, den kan sagtens starte og lande fra gulv på en depron "hjulkåbe".
En ideel flyvevægt på en depron model på ca 80-85 cm spænd og 90 cm længde ligger på 100-115 gr.
mvh
Joen
FLYV FEDT - FLYV KRILL!!
KRILL FORHANDLER I DK og NORGE!
Medlem af 10 kW klubben - KRILL fan .
NEU-motors rocks!!
- Nye ARF modeller på lager:
U need Bling? I got it
 
NicroCide
Indlæg: 857
Tilmeldt: 31 dec 2013 15:04
Kontakt:

Ryk cg bag ud og

24 jan 2015 12:46

Ryk cg bag ud og lær at styre flyet :)
Mvh
Michael
 
Brugeravatar
Leif P
Indlæg: 591
Tilmeldt: 11 apr 2009 16:21
Kontakt:

25 jan 2015 05:32

Jeg ved ikke, om nogen har brugt det på indendørsfly, me der fimdes også forkantsflaps.
Her vist hvordan de virker på F16.
Vedhæftede filer
f16flaps_lef_web.jpg
f16flaps_lef_web.jpg (68.17 KiB) Vist 3292 gange
Der findes to slags software; software med et lige antal fejl, og software med et ulige antal fejl :(
 
luffedk
Indlæg: 318
Tilmeldt: 24 jul 2013 16:09
Kontakt:

Jeg har prøvet at give

04 feb 2015 21:50

Jeg har prøvet at give begge kræng ror lidt udslag ned (flaps) og det virker faktisk rigtig godt. Men det endre trim på højderoret alt efter hastighed. :-)

Mvh leif