Sällsynt modell av de Havilland Mosquito med glasfiberkropp och motorgondoler i glasfiber/epoxy. Flygkroppen är kolfiberförstärkt från vingen längs bakkroppen och upp i fenan. Panellinjer, luckor etc är ingjutna i epoxyn. Vingar utskurna i cellplast som får kläs med plywood som är färdigutskurna. Aluminiumspinnrar. För 60-90 2-taktsmotorer. 2 st ny Goldcup 61-motor i orginallåda ingår. Bränsletankar och motorfästen. Aluminiumspinnrar med diameter 12 cm.
Allt trämaterial finns med delvis färdiggjorda som vingbalkar etc. Stabben byggs i konventionell träkonstruktion och även sidrodret. Bygginstruktion. Fasta landställ finns med men skall naturligtvis byggas med infällbara ställ och Mosquiton hade gummiarmotisörer som drog in hjulluckorna som löpte på ledskenor.
Häftig skalakärra för den som vill pröva på spänningen med 2-motor. Enmotorflygning var inget att leka med i en Mosquito. Enligt Powermax flyginstruktioner är 50-60 timmar på en multikärra tillräckligt för att behärska Mosquiton även enmotorflygning.
Tel 046 70 3869007